Kobiece hity na poprawę nastroju

Choć bardzo kochasz swoją rodzinę i chciałabyś jej nieba przychylić czasem potrzebujesz chwili tylko dla siebie. Żeby zregenerować siły i oderwać się od codzienności. Oto nasze propozycje!

Już tyle razy obiecywałaś sobie, że wreszcie zrobisz coś dla siebie. Ale na aerobik po całym dniu ganiania między domem a pracą nie masz siły, sterta książek do przeczytania wciąż rośnie. I jeszcze te filmy, które chciałaś obejrzeć... Wszystko odkładasz na tzw. kiedyś. A może warto wraz z wiosną pomyśleć trochę o sobie i swoich przyjemnościach? Znaleźć jakieś pasjonujące zajęcie, które sprawi, że odzyskasz energię i poprawisz sobie nastrój? Nie potrzebujesz na to aż tak wielkich pieniędzy, a niektórych rzeczy możesz nauczyć się sama. Jeśli lubisz ruch na świeżym powietrzu, polecamy nordic walking. Wolisz spokojne ćwiczenia? Na pewno zainteresuje cię joga albo taniec brzucha. A może chcesz połączyć przyjemne z pożytecznym? Zapisz się na zajęcia kulinarne albo pobaw się sztuką decoupage. Na pewno znajdziesz coś dla siebie!

Reklama

Joga hormonalna

Nasze samopoczucie i dobry nastrój zależą w dużej mierze od poziomu hormonów żeńskich w organizmie. A dobrym sposobem na jego wyrównanie jest odmiana tradycyjnej jogi - joga hormonalna. Polecana szczególnie paniom w okresie klimakterium, bo łagodzi jego objawy: uderzenia gorąca, niestabilność emocjonalną, bezsenność, migreny, itd. Według prowadzących, może także pomóc kobietom, które mają problem z zajściem w ciążę. Przed pierwszymi zajęciami każda z pań ma indywidualną konsultację z prowadzącą terapeutką, bo nie zawsze wszystkie asany (pozycje jogi) mogą być praktykowane.

Na zajęciach uczestniczki wykonują ćwiczenia odprężające i relaksacyjne, które pomagają im się rozluźnić. Dodatkowo praktykują specjalnie opracowane techniki oddechowe. Jogę hormonalną mogą uprawiać praktycznie wszystkie panie. Bez względu na kondycję czy brak wcześniejszych doświadczeń z jogą. Oprócz działania terapeutycznego, zajęcia mają też bardzo dobry wpływ na poprawę kondycji i sprawność fizyczną. Rozbudzają energię wewnętrzną i harmonizują funkcje organizmu. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o jodze hormonalnej, sięgnij po książkę Brazylijki Dinah Rodriguez, autorki programu ćwiczeń pt. "Joga hormonalna".

Informacje praktyczne i adresy Regularne zajęcia z jogi hormonalnej odbywają się w większych miastach Polski, m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach. Koszt jednych zajęć to 35 zł. Dodatkowo organizowane są warsztaty weekendowe (jednodniowe 150 zł) i letnie warsztaty wyjazdowe. Więcej informacji znajdziesz na stronach: www.jogahormonalna.pl; www.alcha.pl

Taniec orientalny

Lubisz tańczyć? Świetnym pomysłem dla ciebie będą zajęcia z tańca orientalnego, zwanego inaczej tańcem brzucha. Obudzisz na nich swoją uśpioną kobiecość i dodatkowo będziesz ćwiczyć wszystkie mięśnie i spalać kalorie. Podczas zajęć przy orientalnej muzyce panie uczą się zmysłowo ruszać biodrami. Obowiązkowa jest tylko chusta przewiązana lekko poniżej pępka - ćwiczyć można w zwykłym dresie.

To hobby dla wszystkich kobiet, bez względu na wiek i figurę (wręcz wskazane jest trochę tłuszczyku na brzuchu, bo tak zbudowane są tancerki). Nieważne jest także poczucie rytmu. Głównym celem uczestniczek jest... dobra zabawa. Co ważne, po kilku zajęciach możesz już ćwiczyć w domu! Mąż powinien być zachwycony.

Informacje praktyczne i adresy Zajęcia organizowane są praktycznie w każdej szkole tańca w większych i mniejszych miastach Polski. Koszt miesięcznego karnetu (zajęcia 2 razy w tygodniu) waha się między 80 a 150 zł. Więcej o tańcu brzucha przeczytasz na: www.belly-dance.pl.; www.taniecbrzucha.pl.

Dowiedz się więcej na temat: nastrój | techniki | joga | warsztaty

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje