"Kocham. Nie biję"

Każde dziecko ma prawo być szczęśliwe - to główne założenie rozpoczynającej się kampanii społecznej, która ma zwrócić uwagę na problem przemocy wobec dzieci, w tym na pozornie niewinnego "klapsa".

- Zdecydowanie więcej dobrego można zdziałać, gdy autorytet będzie rozumiany nie jako argumenty siły i przemocy, lecz jako wzajemne zrozumienie i partnerstwo oraz służenie pozytywnym przykładem. Dzieci jako "białe karty" chłoną wszystko to, co my dorośli pokażemy im swoim życiem - uważa Konrad Wojterkowski, prezes fundacji KCK, zajmującej się pomocą społeczną i działalnością charytatywną.

Reklama

Kampania "Kocham. Nie biję" została wpisana do rządowego programu "Razem Bezpieczniej".
Uruchomiono specjalną infolinię. Pod numerem 0 801 109 801 będzie można zgłaszać przypadki przemocy wobec dzieci, a wszystkie sytuacje wymagające nagłej interwencji będą przekazywane jednej z Wojewódzkich Komend Policji.
- Dzieci, które spotyka przemoc domowa, często nie trafiają ani na policję, ani do służb pomocy społecznej, ale wcześniej czy później muszą trafić do placówek edukacyjnych, bo są objęte obowiązkiem szkolnym. Tutaj dobry nauczyciel czy wychowawca powinien wychwycić przypadki przemocy. Dzięki takim akcjom pracownicy polskiej szkoły uczą się szybko i adekwatnie reagować - podkreśla minister edukacji narodowej Katarzyna Hall.
Kampanię wsparły też osoby znane z małego i dużego ekranu, które wraz ze swoimi dziećmi wystąpiły w spotach reklamowych. Udział w nagraniach wzięli: Beata Chmielowska-Olech z synem Brunem, Anna Dereszowska z córką Lenką, Tomasz Karolak z córką Lenką, Rafał Królikowski z synami Michałem i Piotrem, Maciej Kurzajewski z synem Frankiem, Magdalena Różczka z córką Wandą i Maria Seweryn z córką Jadzią. Głosu do spotów użyczył Piotr Adamczyk.

- Zależało nam na pokazaniu prawdziwych relacji, ciepła i miłości. Podczas spotu Piotr Adamczyk mówi, że każde dziecko ma prawo do szczęścia. Pomysł na realizację spotu polegał przede wszystkim na tym, żeby uchwycić moment bliskości między rodzicem a dzieckiem i dlatego bohaterowie występują w kampanii z własnymi dziećmi - wyjaśnia Adam Guziński - scenarzysta i reżyser spotów. Kampania "Kocham. Nie biję" potrwa od września do października.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: dziecko

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje