Korzystamy z doświadczenia

Czas to pieniądz - mawiał Benjamin Franklin. Ale najnowsze badania psychologów pokazują, że to nie zawsze prawda.

article cover

Jeśli na przykład potrzebny jest nam drewniany stolik, możemy go albo kupić, albo zużyć trochę czasu i samemu go sobie zrobić. Jeśli kupujemy coś w Internecie, możemy zapłacić żądaną, wyższą sumę od razu albo poświęcić czas na szukanie lepszej okazji, a nawet uczestniczenie w aukcji.

Najnowsze badania pokazały, że jeśli musimy poświecić na coś czas, decyzję podejmujemy szybciej, opierając się na poprzednich doświadczeniach.

Inaczej niż w przypadku pieniędzy wartość czasu zmienia się w zależności od sytuacji. Zrozumienie, jak to działa, może sprawić, że sprzedawcy nauczą się, jak przekonać klienta, że lepiej kupić coś u nich, niż tracić czas na zaglądanie do konkurencji.

RMF
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas