Media społecznościowe obniżają naszą pewność siebie

Selfie, fitstagram - to sposoby na dzielenie się ze światem swoim życiem. Jednak jak pokazują najnowsze badania to, czym jedni się chwalą, innych wpędza w kompleksy. Okazuje się, że media społecznościowe obniżają naszą pewność siebie.

Połowa badanych sądzi, że media społecznościowe wpłynęły na kanony piękna
Połowa badanych sądzi, że media społecznościowe wpłynęły na kanony piękna123RF/PICSEL

57 proc. badanych przyznaje, że "like" pod zdjęciem na Facebooku powoduje, że ich pewność siebie wzrasta. Równocześnie ponad połowa badanych przyznaje, że dokłada wszelkich starań, aby jak najlepiej zaprezentować się na Instagramie, wynika z raportu Dove.

Jak wskazują badania zrobienie dobrego "selfie" to nie jest spontaniczne wykonanie fotografii i umieszczenie jej na profilu, każde zdjęcie to mini sesja, która wymaga odpowiedniego ustawienia i ostatecznej weryfikacji czy prezentujemy się na nim odpowiednio. Dlatego też zrobienie spontanicznej fotki zajmuje średnio 20 minut.

W efekcie ponad połowa badanych sądzi, że media społecznościowe wpłynęły na kanony piękna, jak również zmieniły sposób, w jaki patrzymy na piękno, jak je oceniamy, a także, co uznajemy za ładne. Dodatkowo młode pokolenie przyznaje, że media społecznościowe i presja perfekcyjnej autoprezentacje znacznie podburzyły ich poczucie własnej wartości. Nic dziwnego, że ponad 69 proc. pytanych nie określiłoby siebie mianem "ładny", "atrakcyjny".

Zdaniem specjalistów ten niepokojący trend będzie narastał, a to dlatego, że wpływ i siła mediów społecznościowych będzie jeszcze większa.

PAP life
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas