Poradnik dla zestresowanych cz.2

Zmęczona, zestresowana, przepracowana? Poznaj metody, które pomogą ci się wyciszyć, efektywnie wypocząć i naładować baterie - w jeden wieczór, dzień lub weekend!

Twój program na jeden dzień

Reklama

Do dyspozycji masz cały wolny dzień. Zamiast sprzątać czy prać, spróbuj go wykorzystać jak najlepiej dla siebie i wzmocnić swoją linię obrony przed stresem.

Przygotuj kolorowy posiłek, dodasz sobie energii.

Jedz mądrze. Wiadomo, je się oczami! Sam wygląd posiłku może wpłynąć na nastrój. Będziesz bardziej ożywiona po zjedzeniu kolorowej sałatki z zielonego awokado, czerwonego pomidora i czarnych oliwek, niż po zestawie: bury klops w sosie plus szara kasza. Dbaj o żywe kolory na talerzu. Do ryżu możesz dodać łyżeczkę kurkumy, która zabarwi go na żółto i posypać go natką; posiekana czerwona papryka ożywi zwykłą jajecznicę... W takiej "koloroterapii" istotne jest też, na czym jesz. Wybieraj barwne naczynia.

W miłym towarzystwie i bez pośpiechu je się przyjemniej i od razu poprawia się humor. Spróbuj!

Sięgnij po warzywa poprawiające odporność.

Co najmniej trzy porcje warzyw w ciągu dnia. Tyle powinnaś zjeść, by w pełni zaspokoić potrzeby organizmu. Przykładowo: na śniadanie pomidor, na obiad surówka z marchewki, na kolację zielona sałata z kiełkami. Warzywa to bogate źródło przeciwutleniaczy, czyli związków takich jak wit. A, C, E, karotenów. Neutralizują one wolne rodniki, które działają niekorzystnie na nasz organizm. A prowadząc stresujący tryb życia fundujesz sobie większą ilość wolnych rodników w organizmie.

Brokuły - mają wszechstronny wpływ na organizm, wspomagają układ odpornościowy, mózg i kości. Pobudzają proces zwalczania wolnych rodników.

Papryka - kopalnia witaminy C wzmacniającej odporność. Bogata w karoten, wit. B1, B2.

Szpinak - źródło kwasu foliowego i antyutleniaczy podnoszących odporność i zapobiegających chorobom nowotworowym.

Pomidory - bomba potasu, który poprawia koncentrację, wzmacnia układ nerwowy, obniża ciśnienie krwi.

Zagraj w zielone!

Postaw na ten kolor np. w postaci apaszki, torebki. W pokoju możesz mieć zielone poduszki lub zasłony. Jak to działa? W leczeniu kolorami zieleni przypisuje się wiele właściwości: uspokaja, odświeża, przywraca równowagę, odpręża, niweluje irytację, dodaje energii. Likwiduje napięcia i bóle, daje głęboki spokój. Symbolizuje równowagę i harmonię.

Przeznacz pół godziny na ćwiczenia rozluźniające.

Techniki relaksacyjne to sposób na wyładowanie stresu. Najlepsze to trening autogenny Shultza i trening Jacobsona. Pierwszy polega na rozluźnianiu poszczególnych części ciała, wyobrażaniu sobie, że stają się coraz cięższe i ciepłe. Drugi - na ich napinaniu i rozluźnianiu.

Przykład: połóż się wygodnie. Zaciśnij obie pięści - zwróć uwagę na napięcie dłoni i przedramion - rozluźnij się. Zaciśnij zęby - odpocznij. Napnij pośladki tak, aby się na nich lekko podnieść - odpocznij. To samo zrób z każdą częścią ciała. Z czasem, gdy opanujesz tę umiejętność, będziesz mogła rozprężać ciało w sytuacjach stresowych, gdy jest spięte.

Dowiedz się więcej na temat: spokój | program | odporność | magnez | układ nerwowy | poradnik | relaks | stres

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje