Porady wakacyjne

Wakacje to pora odpoczynku dla większości z nas, to także doskonały czas, by zadbać o siebie. Oto kilka naszych porad, by urlop był naprawdę wypoczynkiem.

Solidne śniadanie

Reklama

Skorzystaj z wakacji, żeby się lepiej odżywiać. Sposób odżywiania bowiem w znacznym stopniu wpływa na naszą aktywność i chęć do życia. Nie mówiąc już o sylwetce. Żeby wracając do pracy dobrze się czuć w swojej skórze powinniśmy dbać także o zachowanie linii. Pierwsza propozycja: prawdziwe śniadanie. Teraz, kiedy nie spieszymy się do biura, do szkoły, kiedy nie musimy ze skurczonym żołądkiem, zestresowani biec do swoich zajęć, nadarza się okazja, by spokojnie przygotować posiłek. Tradycyjne kanapki można wzbogacić np. grubym plastrem twarogu, chudą wędliną. Dorzuć do tego pomidor, ogórek, listek sałaty lub jabłko. Zamiast słodkich bułek jedz raczej razowy chleb albo płatki owsiane czy kukurydziane.

Dużo pij

Trudno negować dobroczynny wpływ wody na nasz organizm. Z wyjątkiem przypadków patologicznych, wody nigdy nie jest za dużo - twierdzą lekarze. I zalecają pić półtora litra wody dziennie. Dlaczego aż tyle ? Ponieważ nasze ciało w dwóch trzecich składa się z wody. Należy więc zapewnić stałą wymianę wody. Wypłukuje ona z organizmu wszystkie toksyny. Jeśli dużo pijemy, wydalanie moczu jest całkowite; nerki pracują bez wysiłku. Jeżeli wypijamy zbyt mało, zmuszamy nerki do dodatkowej pracy, by regulowały ilość płynów ( wówczas dostrzegamy, że mocz jest silniej zabarwiony), co pochłania więcej energii, a więc powoduje zmęczenie. Występuje ryzyko powstania kamieni i zaburzeń pracy nerek. Na ogół ludzie piją zbyt mało i ich organizm starzeje się z powodu odwodnienia.

Uwaga na cukry ukryte

W lecie występują one pod pozornie niegroźną postacią napojów, lodów i owoców, których oczywiście nie sposób nie docenić w tym okresie. Nie chodzi o to, by zupełnie z nich zrezygnować, ale konsumować je z umiarem (cukry nie powinny przekraczać 10proc. dziennego zapotrzebowania na kalorie). Czy wiesz, co kryje w sobie zwykły napój pomarańczowy? Od 70 do 100 gramów cukru na litr, coca -cola od 110 do 120, tonic - od 100 go 110. Nawet napoje zwane gorzkimi zawierają spory procent cukru. Lepiej więc wybrać colę-Light, a najlepiej pić wodę mineralną.

Dowiedz się więcej na temat: śniadanie | organizm | wakacje | urlop | wody | porady

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje