Seks - pytania i odpowiedzi

Seks daje nam rozkosz i poczucie bliskości z partnerem. Jest dowodem naszej miłości. Ale często w tej sferze mamy mnóstwo pytań, na które szukamy odpowiedzi...

Mam 22 lat, od 4 lat mam stałego partnera, bardzo się kochamy. Od ok. 3 lat biorę tabletki antykoncepcyjne. Nie wiem, dlaczego od ok. roku nie mam ochoty w ogóle na seks. W ogóle się nie podniecam. Gdy mój partner chce czegoś więcej, zaraz zmieniam temat i mówię mu, że nie chcę. Po prostu nie odczuwam pociągu seksualnego. Nie wiem, czy jest to spowodowane zbyt długim braniem pigułek.

Reklama

Działaniem ubocznym pigułek jest u niektórych pacjentek taka reakcja. Można spróbować zmienić tabletki lub metodę antykoncepcyjną.

Czy ból brzucha w czasie owulacji jest normalny, z tym, że to niej jest jakiś mocny ból, ale brzuch boli czasami?

Jest to jeden z fizjologicznych objawów owulacji.

Mam 21 lat. Urodziłam dwójkę dzieci. Moim problemem jest to, że rzadko teraz współżyjemy z mężem. Twierdzi on, że jest zmęczony, a mnie się wydaje, że on chce uniknąć zbliżenia. Poza tym wydaje mi się, że nie jesteśmy dopasowani, tzn. jego członek jest za krótki, bo jeszcze nie miałam orgazmu, choćbym nie wiem, jak była podniecona. Zdarzyło mi się jednak doznać orgazm we śnie, wtedy budzę się z niesamowitym napięciem, jakie to wywołuje. Czy coś jest ze mną nie tak?

Kobieta orgazmu musi się nauczyć, pomocny może w tym być trening Masters i Johnson, ale tylko w przypadku stałego związku z akceptującym to partnerem.

Mam 4-miesięcznego synka, karmię go regularnie piersią, pojawiła się już pierwsza po porodzie miesiączka, a teraz następna się opóźnia. Czym to może być spowodowane? Czy jest możliwość zajścia w ciążę?

Przy laktacji miesiączki są nieregularne, a sama laktacja nie zabezpiecza przed ciążą.

Od kiedy urodziłam córeczkę - czyli prawie trzy lata - nie mam wcale ochoty na seks. Proszę o poradę, bo w naszym związku małżeńskim nie układa się najlepiej i jestem przekonana, że właśnie w tym przyczyna.

Przyczyny mogą być różne, trzeba głębokiej analizy, żeby je znaleźć, więc proszę się udać do lekarza lub psychologa.

Czy naturalne jest, aby kobieta miała 14-dniowy cykl, tzw. miesiączkę? Już dwukrotnie jest taka długość cyklu. Samo krwawienie znika po 6,7 dniach, jest tydzień bez i znowu. Czy to jest naturalne?

Na pewno nie. Trzeba pójść do ginekologa.

Kilka miesięcy temu odstawiłam pigułki antykoncepcyjne, gdyż staramy się z mężem o dziecko. Czy jest jakiś inny sposób na przesunięcie miesiączki niż właśnie pigułka? Akurat wtedy, gdy planujemy urlop, wypada mi termin miesiączki. Nie chcę znów brać pigułek. Proszę o radę.

Niestety nie ma innego sposobu.

Na pytania odpowiada Ewa Zarudzka, ginekolog-seksuolog, seksuolog.strefa.pl

Dowiedz się więcej na temat: pytanie | pytania | seks

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje