Wreszcie przestałyśmy bać się internetu!

Do niedawna był domeną naszych mężów i dorastających dzieci. Dziś coraz częściej same spędzamy czas przed monitorem komputera. Współczesne Polki nauczyły się obsługiwać internet i polubiły go. Sprawdźmy więc, co robią w sieci...

Strona www, czat, forum, portal, blog, e-mail, Skype - te hasła dla wielu z były jeszcze parę lat temu czarną magią. Nawet jeżeli w domu był komputer, to najczęściej obchodziłyśmy go z daleka, zerkając tylko z zazdrością, jak coraz wprawniej posługują się nim inni członkowie rodziny. Na szczęście sytuacja uległa poprawie. Dziś, kiedy w sieci buszuje już prawie połowa naszego społeczeństwa, okazuje się, że internautek jest niewiele mniej niż internautów: z sieci korzysta aktywnie 49,62 proc. Polek i38 proc. Polaków (nastawie badania Megapanel PBI/Gemius, 2008 r.).

Reklama

Wirtualna rzeczywistość

Co nas zmotywowało, by wreszcie się przełamać i zaprzyjaźnić z wirtualną rzeczywistością? Po pierwsze: coraz łatwiejszy dostęp, i do sprzętu, i do sieci. Ponad połowa gospodarstw domowych w naszym kraju jest już w posiadaniu komputera. 60 proc. ma internet, z czego 80 proc. wchodzi do sieci za pomocą stałego łącza, a 70 proc. deklaruje, że robi to niemal codziennie (MillwordBrown SMG/KRC, 2008 r.).

Po drugie: coraz większa obecność tego medium w naszym życiu. Dopóki użytkownikiem internetu był w domu tylko syn licealista, mogłyśmy sobie "odpuszczać". Ale co zrobić, gdy o pomoc poprosi córka - uczennica trzeciej klasy podstawówki? Dla wielu z nas to wystarczający bodziec, by wziąć się za nadrabianie zaległości.

Innym, poważnym powodem są coraz większe oczekiwania pracodawców. Obsługa komputera i umiejętność wyszukiwania różnego rodzaju danych w internecie coraz częściej przydają się w pracy (według raportu Urzędu Kontroli Elektronicznej, ok. 40 proc. Polaków korzysta z sieci właśnie w ramach pracy). Firmy, jeśli się komputeryzują, najczęściej organizują swoim pracownikom fachowe szkolenia. Ale już zatrudniając nowe osoby, oczekują od nich umiejętności w tym zakresie. Pierwszym testem bywa np. propozycja przesłania CV mailem. Jeśli kandydat nadeśle profesjonalny życiorys ze swojej domowej skrzynki, jego akcje wzrosną.

Do spopularyzowania internetu przysłużył się też z całą pewnością największy polski portal społecznościowy - słynna nasza-klasa. Ilość odsłon (czyli pojedynczych wejść na tę stronę www) przekroczyła już 10 miliardów! Chęć odnalezienia przyjaciół z czasów młodości okazała się silniejsza niż strach przed nowym narzędziem. A kiedy jeszcze okazało się, że logowanie, wysyłanie maili i wrzucanie na stronę fotografii nie jest tak skomplikowane, jak się nam wydawało, nic już nie powstrzymało Polek przed rozpoczęciem przygody z siecią, która przerodziła się w udany romans.

Kim jest polska internautka

Popularność internetu wciąż jest największa wśród dziewczyn i młodych kobiet (poniżej 25. roku życia). Niestety, "maleje z wiekiem", przy czym barierą rzadko przekraczaną jest 45 lat. Im jesteśmy starsze, tym trudniej się nam przełamać i uczyć czegoś nowego. Choć zdarzają się fantastyczne wyjątki, jak opisywana wsie 87-letnia Halina Bliżyńska, najstarsza polska blogerka.

Dowiedz się więcej na temat: zakupy | blogi | Onet.pl | internet | polki | portal | blog

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje