Zakupy z głową

W potocznej opinii kobieta na zakupach zachowuje się co najmniej nierozsądnie - nie dość, że kupuje niepotrzebne rzeczy, to jeszcze słono za nie przepłaca. Powszechnie sądzi się też, że bezmyślnie pieniądze wydają ludzie młodzi i ci, którzy mają ich za dużo. A prawda...

... jest całkiem inna. Wyniki badań przeprowadzonych przez Pentor Research International wydają się podważać te stereotypy. Kto tak naprawdę umie kupować tanio i mądrze?

Reklama

Polacy nieoszczędni

Z badań przeprowadzonych w reprezentatywnej grupie 1015 Polaków okazało się sposoby na oszczędzanie podczas zakupów wykorzystuje czterech na dziesięciu badanych, czyli 40 proc. Wbrew obiegowej opinii najsprytniejsi konsumenci to osoby bardziej zamożne. O dziwo oszczędzają oni skuteczniej i chętniej od tych, którym pieniędzy brakuje. Częściej korzystają z rabatów, promocji i posezonowych obniżek.

Kim są smart shopperzy?

Smart shopping czyli umiejętność wynajdowania prawdziwych cenowych okazji na zakup wysokiej jakości produktów wymaga dwóch umiejętności. Po pierwsze, znajomości aktualnej oferty cenowej i zdolności trafnej oceny jakości dostępnych produktów. Okazuje się, że najmądrzejszą analizę produktów przeprowadzają kobiety, w szczególności poniżej czterdziestego roku życia. Zwłaszcza dobrze wykształcone i mieszkające w dużych miastach. Jak wynika z badań, najwięcej smart shopperów mieszka w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Sosnowcu.

Ubrani w outletach

Jeżeli chodzi o oszczędzanie na ubraniach i obuwiu - nie ma wyjątku. Przy zakupach odzieżowych oszczędności poszukują przede wszystkim osoby o dochodach wyższych niż przeciętne i o wysokim wykształceniu. To oni stanowią najszerszą grupę klientów centr wyprzedażowych, czyli outletów. W rzeczy kupione okazyjnie częściej stroją się panie - w trakcie przeprowadzania badania miało je na sobie 26 proc. kobiet i jedynie 19 proc. mężczyzn.

Magdalena Szot

Dowiedz się więcej na temat: rzeczy | Smart | zakupy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje