Aktywnie zakończ każdy dzień

Każda z nas dla zdrowia i dobrego samopoczucia powinna codziennie aktywnie zakończyć dzień. Nie obawiaj się, nie każemy ci chodzić na wieczorny aerobik ani podnosić ciężarki.

Gdy masz kłopoty z porannym wstawaniem, warto zastanowić się, czy przypadkiem przyczyna nie leży w poprzednim dniu. Może niewiele zjadłaś i twój organizm nie otrzymał w ciągu całego dnia wystarczającej ilości energii, może nie wypiłaś tyle wody, ile powinnaś i stąd suchość w gardle, pierzchnięcie skóry ust i kiepska jędrność skóry.
Nie przesadzaj z tempem
Zbyt intensywne ćwiczenia o późnej porze mogą tak pobudzić twoje ciało i umysł, że adrenalina nie pozwoli ci zasnąć i efekt będzie taki, że przekładając się z boku na bok, przeleżysz całą noc i nie zmrużysz oka.

Reklama

Tuż przed zaśnięciem

Wystarczy, że na godzinę przez snem poświęcisz piętnaście minut na wyciszenie się i rozluźnienie mięśni. Poświęcisz niewiele czasu, a korzyści będą z tego nie do przecenienia. Szybciej zaśniesz, skuteczniej zregenerujesz organizm, łatwiej i wcześniej wstaniesz kolejnego dnia. Nie wierzysz? Potraktuj to jako eksperyment. Daj sobie dwa tygodnie. Skrupulatnie zastosuj nasze wskazówki, a zobaczysz, że zanim się obejrzysz, aktywne mówienie swemu ciału dobranoc wejdzie ci w krew. Przed ćwiczeniami otwórz okno, nawet gdy na dworze panuje niska temperatura. Dotleniony organizm lepiej będzie funkcjonował, mniej się zmęczysz, więcej zyskasz. Samo zdrowie!

Zatem do dzieła!

Rozluźnianie nóg i pośladków

Stań w małym rozkroku. Stopy ustaw równolegle, lekko ugnij kolana. Prawą nogę lekko wysuń do przodu. Następnie przenoś ciężar ciała, opierając dłonie na kolanie. Pochyl tułów, tak by brzuch był wciągnięty. Pamiętaj o wyprostowanych plecach. Teraz wypchnij lewą nogę do tyłu. Jednocześnie pamiętaj, by unosząc nogę do wysokości bioder, mocno napiąć pośladek. Ćwiczenie wykonuj do czasu, aż zapomnisz o złych rzeczach, które dziś się wydarzyły. Pozbycie się negatywnych emocji i energii sprawi, że będziesz spokojniej spać, a przy okazji wymodelujesz mięśnie ud i pośladków.

Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | organizm | nogi | ćwiczenia

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje