Aqua Aerobic - skuteczny sposób na zgrabną sylwetkę

Lato tuż, tuż, a z nim... sezon na bikini! Zanim jednak pokażesz na plaży swoje wdzięki, może warto najpierw nad nimi popracować. Gdzie?

Najlepiej na pływalni, na aqua aerobicu!
Każda z nas ma pewnie jakieś zastrzeżenia, jeśli chodzi o naszą figurę: za duże biodra, "fałdki" na brzuszku, pośladki, które gdzieś zgubiły jędrność... Można z tym walczyć, ale każdy, kto się odchudzał wie, że to nie takie proste- dieta pełna wyrzeczeń oraz nudne zestawy ćwiczeń sprawiają, że wiele z nas szybko wraca do poprzednich nawyków, czego skutkiem może być efekt jo- jo. Jak zatem walczyć ze zbędnymi kilogramami?

Reklama

Najlepiej po prostu zmienić swoje nastawienie i zamiast katować się tymi samymi zestawami ćwiczeń sprawić, aby ruch, nieodłączny element odchudzania, stał się przyjemnością!

Pomyślałaś pewnie; "łatwo powiedzieć, ale jak tego dokonać?". To proste: wybierz taką formę aktywności ruchowej, która stanie się dla ciebie zabawą i zapewni całkiem nowe doznania. Takie możliwości daje na pewno aqua aerobic.
Zobacz, jak wyglądają zajęcia aqua aerobicu:

""

Ujędrnia i napina ciało

Już od dawna ćwiczenia w wodzie były zalecane jako forma rehabilitacji dla osób z problemami układu kostnego i stawowego, czy po skomplikowanych operacjach. Jednak każdy, niezależnie od wieku i kondycji fizycznej może zafundować sobie trening w wodzie, gdyż nie obciąża on stawów, rozwija wytrzymałość mięśni, ogólną sprawność i wydolność fizyczną organizmu.

Ponadto aqua aerobic nie obciąża kręgosłupa. Ale to nie wszystko, bowiem w wodzie ciśnienie hydrostatyczne działa na nasze ciało jak masaż limfatyczny, a ponieważ w masowanym ciele lepiej krąży krew i limfa, szybciej usuwane są z niego toksyny - główni sprawcy celullitu.

Poza tym, podczas zajęć aqua aerobic spalamy więcej energii niż podczas zwykłych ćwiczeń (nawet 500 kcal w ciągu 45 minut). Wniosek jest prosty: aqua aerobik ujędrnia i napina całe twoje ciało.

Jeśli wciąż nie jesteś przekonana do wodnego fitnessu, podpowiadamy, że woda daje nam oparcie, jakby 1000 rąk trzymało i unosiło nasze ciało, ważymy dużo mniej, dlatego ruszamy się inaczej. Woda oddziałuje na zanurzone ciało na wiele sposobów - organizm reaguje na jej temperaturę, ciśnienie, odczuwa lepkość i napięcie powierzchniowe. Dodatkowo podczas ruchów w wodzie występuje opór związany z tarciem.

Warto też pamiętać o sile wyporu, która powoduje pozorną utratę ciężaru ciała. Człowiek o wadze 70 kg w wodzie waży około 6 kg. Siła ta wpływa więc na odciążenie ciała, co ułatwia wykonywanie ćwiczeń. Korzyści płynące z ćwiczeń w wodzie są więc nieocenione.

Jak wyglądają zajęcia aqua aerobic?

Przede wszystkim, aby ćwiczyć wcale nie musisz umieć pływać! Jest to wspaniała okazja dla tych, którzy boją się wody - prosty i przyjemny aqua aerobic może sprawić, że strach przed wodą powoli zniknie, a ty nauczysz się w końcu pływać!

Ćwiczenia odbywają się na pływalni, w rytm muzyki - która nadaje odpowiednie tempo oraz dodatkowo mobilizuje do wykonywania wysiłku. Instruktor znajdujący się na brzegu pokazuje ćwiczenia, które wykonują uczestnicy. Zajęcia mogą odbywać się w wodzie płytkiej (głębokość do pasa), wodzie o średniej głębokości (do klatki piersiowej) i głębokiej (brak kontaktu ciała z dnem). Możesz także podczas jednych zajęć przemieszczać się, np. z wody płytkiej na głęboką. W zależności od głębokości zmienia się rodzaj treningu.

Dowiedz się więcej na temat: woda | trening | wody | ćwiczenia | ciało

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje