Bądź fit

Wiosna to idealny czas, by ruszyć się z fotela i poprawić kondycję. Zobacz, jakie formy aktywności mogą sprawić, że twoje ciało będzie bardziej wysportowane. Wybierz coś dla siebie i zacznij ćwiczyć!

TBC - Total Body Condition

Reklama

To jedna z odmian aerobiku, przeznaczona dla tych, którzy chcą wzmocnić wszystkie partie mięśni (ramion, grzbietu, brzucha, mięśni obręczy barkowej, nóg i pośladków). Dla urozmaicenia podczas zajęć wykorzystywane są dodatkowe przybory takie jak gumowe taśmy, ekspandery, ciężarki i małe sztangi fitness. Wszystkie ćwiczenia wykonywane są pod czujnym okiem instruktora, który sprawdza, czy trening wykonywany jest prawidłowo. Przed rozpoczęciem głównej części uczestnicy wykonują odpowiednią rozgrzewkę. Dzięki tym zajęciom można zwiększyć siłę i wytrzymałość mięśniową. Systematyczne ćwiczenia na pewno pomogą w modelowaniu sylwetki.

Pływanie

Jeśli chcesz szybko poprawić kondycję i rozwinąć wszystkie partie mięśni, koniecznie poszukaj basenu w twojej okolicy. Jeśli zaczynasz pływać po dłuższej przerwie, zanim wejdziesz do wody, chwilę się porozgrzewaj - rozciągnij mięśnie, zrób kilka ćwiczeń. Na początku się nie forsuj, inaczej szybko złapie cię zadyszka i będziesz mieć tzw. zakwasy. Zamiast szaleć, przepłyń kilkanaście metrów powoli, spokojnie oddychając. Regularne pływanie pozwoli ci wzmocnić mięśnie, a także spalić niepotrzebny tłuszczyk. Najlepsze efekty przyniesie, gdy będziesz chodzić na basen co najmniej 2 - 3 razy w tygodniu.

BBS - Biodra Brzuch Stretching

Ćwiczenia nazywane bywają również ABT. To zajęcia niezbyt intensywne, skoncentrowane na wzmocnieniu dolnych partii ciała. Ich zadaniem jest kształtowanie brzucha, pośladków, bioder i ud. Polecane zwłaszcza dla osób pragnących pozbyć się cellulitu. Głównie polegają na wykonywaniu różnego rodzaju brzuszków, ze zmiennym ustawieniem ciała, rozciąganiu i licznych ćwiczeniach rzeźbiących pośladki i uda. Precyzyjnie i systematycznie wykonywane ćwiczenia skutecznie poprawiają kształt sylwetki.

Jazda na rowerze

Na rowerze można jeździć prawie wszędzie. Są specjalne trasy w miastach, ale można też wybrać się np. do parku, lasu i tam cieszyć się ruchem i świeżym powietrzem. Jazda na rowerze polecana jest szczególnie dla osób, które chcą poprawić kondycję oraz kształt ud, łydek, a także brzucha. Długotrwała jazda pozwala bowiem spalać podskórną tkankę tłuszczową. Na początku trening nie może być wyczerpujący. Najlepiej zacząć od prędkości 15 km/h i nie jeździć dłużej niż 20 - 30 minut dziennie. Potem wysiłek można stopniowo zwiększać.

Dance

Zajęcia będące odmianą klasycznego aerobiku. Mają bardzo zróżnicowaną intensywność. Głównym punktem programu jest nauka i powtarzanie w rytmie muzyki poszczególnych elementów układu choreograficznego. Prowadzący pokazuje ruchy, a ćwiczący powtarzają po nim tak, aby na koniec zajęć móc odtworzyć całość z pamięci, bez pomocy instruktora. Zajęcia są przeznaczone dla osób lubiących taniec i niezniechęcających się potknięciami na parkiecie. Opanowanie kroków nie jest trudne, ale wymaga cierpliwości i zaangażowania. Te ćwiczenia wzmacniają układ sercowo-naczyniowy, rozwijają koordynację ruchową i wytrzymałość oraz budują kondycję fizyczną.

Jogging

To najłatwiej dostępny sport - do jego uprawiania nie potrzebujesz żadnego sprzętu. Przydadzą ci się jedynie wygodne, lekkie buty, przewiewne ubranie, butelka wody mineralnej, no i jakieś fajne miejsce, z dala od pełnej spalin ulicy. Jogging poprawia ogólną sprawność fizyczną i zapobiega chorobom układu krążenia i serca. Jest niemal nieodłącznym dodatkiem do każdej diety odchudzającej. Dobrze jest zaczynać od tzw. marszobiegu, trwającego 20 - 30 minut. Systematyczne marsze przygotowują nasze nogi do prawdziwego joggingu. Po okresie wstępnym należy wprowadzić dwuminutowy bieg na zmianę z czterominutowym marszem. Dopiero po jakimś czasie można wydłużyć czas samego biegu.

Dowiedz się więcej na temat: partie polityczne | jazda | pływanie | trening | mięśnie | ćwiczenia

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje