Co się ćwiczy w fitness klubie

Dla osób po raz pierwszy pojawiających się w fitness klubie, nazwy poszczególnych zajęć mogą być nie lada zagadką.

Specjalnie dla kobiet, które chcą się zorientować, jakie zajęcia wybrać, przygotowaliśmy słowniczek pojęć związanych z treningami w fitness klubach.

Reklama

BUP
To zajęcia polecane zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych. Na początku krótko rozgrzewamy ciało i mięśnie, by potem w różnych układach ćwiczyć przed wszystkim środkową część ciała, czyli brzuch, uda i pośladki. Bardzo dobre zajęcia dla osób chcących pozbyć się nadmiernej tkanki tłuszczowej.

TBC (Total Body Conditioning)
Te zajęcia zawierają elementy aerobiku i treningu siłowego. To praca nad całym ciałem. Ćwiczenia wytrzymałościowe mają na celu kształtowanie i wzmocnienie mięśni. Podczas zajęć wykorzystywane są stepy, hantle, gumy i maty.

STEP
Podczas ćwiczeń wykorzystuje się specjalną platformę. To trening wytrzymałościowo-siłowy przy muzyce. Instruktor przygotowuje układy choreograficzne o różnym stopniu trudności, które przeznaczone są dla osób chcących się pozbyć tkanki tłuszczowej oraz usprawnić układ sercowo-naczyniowy.

BS (BODY SCULPTING)
Zajęcia zarówno dla osób zaawansowanych, jak i początkujących. Trening rzeźbi całe ciało i ujędrnia je. Wykorzystywane są ciężarki, gumy, obciążniki na nogi, a ćwiczenia przeplatane są układami choreograficznymi.

PILATES
To najmodniejsza obecnie odmiana fitnessu. W całym kraju powstają grupy ćwiczeniowe. Pilates przeznaczony jest dla wszystkich, bez względu na stopień sprawności fizycznej. To trening "dobrego samopoczucia", bo doskonale wpływa na równowagę ciała i umysłu. Składa się z ćwiczeń inspirowanych głównie jogą, które wykonywane są przy dźwiękach spokojnej, relaksującej muzyki. Zasadą ćwiczeń jest naprzemienne rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni.

JOGA
Jak twierdzą instruktorzy, dzięki tym ćwiczeniom nauczysz się słuchać sama siebie i odkryjesz możliwości ciała i umysłu. Na początku robisz tylko to, co możesz, ale zdziwisz się jak szybko wzrośnie twój potencjał fizyczny i umysłowy.

CALLANETICS
W czasie treningu powtarza się wiele razy te same ćwiczenia. Ich efektem nie jest utrata kalorii, ale podniesienie poziomu siły mięśniowej, wyrzeźbienie mięśni i ich wysmuklenie.

CIRCUIT TRAINING
Ćwiczenia na matach z obciążnikami, zajęcia mają charakter siłowo-wytrzymałościowy.

TAE-BO
To nowa forma aerobiku łącząca ze sobą elementy wschodnich sztuk walki z nowoczesnym sposobem prowadzenia zajęć ruchowych przy muzyce. Na zajęcia składa się duża ilość kopnięć, ciosów i podskoków. Zapewniają one wysoki wydatek energetyczny oraz wzmocnienie i wyrzeźbienie pośladków, ud, brzucha i ramion.

HI-LOW
Zajęcia najbardziej zaawansowane choreograficznie, ćwiczenia mają dużą intensywność. Zajęcia poprawiają wydolność organizmu i kształtują koordynację ruchu.

STRETCHING
To stopniowe i kontrolowane rozciąganie mięśni. Rytmiczne ćwiczenia rozciągające mają przygotować ciało do energiczniejszych ćwiczeń.

Każda zainteresowana ćwiczeniami dziewczyna, w fitness klubie powinna otrzymać opis poszczególnych treningów. Rozmowa z osobą tam pracująca powinna być pomocna w dobraniu odpowiedniego treningu, w zależności od kondycji i wymagań.

Ważne informacje

Na zajęcia w fitness klubie weź ze sobą ręcznik, w który będziesz mogła wytrzeć spocone ciało. Nie zapomnij o niegazowanej wodzie mineralnej. Nie można dopuścić do wyczerpania organizmu. Weź także ze sobą kosmetyki, po zajęciach w dobrych fitness klubach można wziąć prysznic. Ważne jest, aby na pierwszych zajęciach nie przeforsować ciała, bo następnego dnia nie będziesz mogła się ruszać.

Najważniejsze jest to, aby ćwiczyć z umiarem. Oczywiście wraz z częstotliwością ćwiczeń będziesz mocniejsza i bardziej wygimnastykowana, a na wszystkie ćwiczenia przyjdzie czas. Powodzenia!

Dowiedz się więcej na temat: trening | ciało | ćwiczenia | pilates

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje