Czuj się młodo, żyj długo

To, ile masz lat, nie zawsze wynika z daty urodzenia. Odkryj, jak czuć się młodo niezależnie od wieku!

Długowieczność tak, ale nie za wszelką cenę

Z raportu Prosumer Report "Starzenie się kontra kult młodości" wynika, że wierzymy, iż będziemy starzeć się z wdziękiem, a starość przyjdzie do nas przynajmniej 10 lat później niż do naszych rodziców. Chcemy żyć długo, ale... pod warunkiem zachowania zdrowia i witalności!

Starość zaczyna się coraz później

Reklama

Mówi się, że czterdziestka to nowa trzydziestka. I rzeczywiście - wraz z wydłużaniem się ludzkiego życia widzimy, jak zmienia się widzenie tego, kiedy zaczyna się wiek średni i czym jest starość. Wychodzimy za mąż później niż nasze mamy i babcie, dużo później niż one rodzimy dzieci. Postęp medycyny spowodował, że średnia długość życia rośnie. Wyliczono nawet, że w ciągu doby ta średnia wydłuża się o kilka minut.

Dziś za granicę biologiczną późnej starości przyjmuje się 75. rok życia. Zmieniają się także nasze oczekiwania. Dzisiejsza 60-latka nie jest typową babcią! Chce być aktywna, myśli o tym, jak zagospodarować sobie najbliższe... 15 lat. Jeśli tylko ma możliwości finansowe i dopisuje jej zdrowie, to ten czas może spędzić np. podróżując, zwiedzając świat. Podpowiemy, skąd czerpać energię, co zrobić, by jak najdłużej czuć się młodo i żyć pełnią życia! Pokażemy, co działa jak eliksir młodości, a co nas postarza.

Dojrzalość ma plusy

Kobiety, które dobrze się starzeją, mają wiele energii, czują się sprawne i młode duchem, mogą realizować swoje pasje, na które wcześniej nie miały czasu - bo dom, dzieci, obowiązki... Masz szansę odkryć to, co naprawdę cię cieszy. Mając 50 lat i więcej jesteś wolna - nie przejmujesz się cudzymi opiniami, nie martwisz się, czy żyjesz według oczekiwań innych. Jesteś świadoma - masz za sobą różne doświadczenia i większy dystans do wielu spraw. Życiowa mądrość daje ci szerszą perspektywę i spokój.

Dieta na twoją miarę

Metabolizm zwalnia z wiekiem, dlatego szybciej tyjesz. Zmiany w menu poprawią zdrowie i figurę.

Dwa dni wege dla zdrowego serca

Wcale nie musisz zostać wegetarianką, by odczuć zdrowotne korzyści, jakie niesie ze sobą dieta bogata w warzywa, owoce, nasiona i tłuszcze roślinne. Spadnie poziom złego cholesterolu, wzmocnisz odporność, schudniesz. Spróbuj wymienić tłuste, mięsne posiłki na wegetariańskie przysmaki przynajmniej dwa razy w tygodniu. Szybko przekonasz się, jakie są pyszne i proste do przygotowania.

Obniżysz cholesterol

Zamiast rosołu lub zupy na szponderku, przygotuj lekki warzywny krem. Wystarczy zmiksować ugotowane warzywa i doprawić je ziołami.

Pozbędziesz się toksyn

Ich nadmiar w organizmie powoduje zmęczenie, trudności z koncentracją. Warzywa i kasze zawierają dużo witamin, mikroelementów i potrzebnego do oczyszczenia błonnika. Smaczne danie obiadowe można przygotować np. z nadziewanych kaszą kabaczków, bakłażanów, cukinii czy kapusty. Jeśli nie wyobrażasz sobie życia bez kotletów, przygotuj je z cieciorki lub soczewicy, a przekonasz się, że polubi je cała rodzina.

Sił witalnych dodadzą ci buraczki

Kuracja sokiem z buraków może sprawić, że organizm będzie się wolniej starzał, a ty zyskasz więcej sił witalnych. Buraki zawierają antocyjany, czyli barwniki roślinne, o właściwościach prozdrowotnych. Są też bogatym źródłem żelaza i kwasu foliowego, zapobiegają anemii.

Orzechy zapewnią sprawny umysł

W każdym wieku możesz mieć bystry umysł i dobrą pamięć. Chrup orzechy - zawierają sporo magnezu, kwasu foliowego i innych witamin z grupy B oraz witaminę E i błonnik. Nie chodzi o to, by się orzechami codziennie objadać (mają dużo kalorii - ponad 500 w 100 g). Dietetycy zalecają zjedzenie małej garstki orzechów (w tym migdałów), nawet kilka razy w tygodniu.

Oleje stosuj jak leki

Rzepakowy, lniany czy z pestek dyni - te oleje chronią twój układ krążenia i zmniejszają ryzyko nowotworów. Dwie łyżki stołowe oleju dziennie warto dodawać do różnych potraw - sałatek, past i surówek.

6 powodów, dla których warto jeść jedno jabłko dziennie

1. Pektyny zawarte w skórce obniżą poziom "złego" cholesterolu.

2. To doskonałe źródło potasu, niezbędnego dla pracy serca i mięśni.

3. Sprzyjają odchudzaniu, bo mają dużo wody i błonnika, a mało kalorii.

4. Dostarczają wit. C i wielu minerałów m.in.: wapnia, fosforu, magnezu.

5. Pobudzają wydzielanie śliny, zmniejszając ryzyko rozwoju próchnicy.

6. Czerwone jabłka wzmacniają układ odpornościowy dzięki kwercytynie.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje