Kąpiele dla stop mogą zdziałać cuda! Sprawdź jak je przygotować

Zanurzenie stóp w wodzie zapewnia nie tylko chwile błogiego relaksu, ale też pomaga złagodzić wiele dolegliwości.

Chłodna woda na dokuczliwą migrenę

Gdy dolegliwości migrenowe dają o sobie znać, zafunduj sobie łatwą kurację. Zacznij od ogrzania stóp, np. energicznie je rozcierając. Następnie włóż je do miski wypełnionej wodą o temperaturze 12-18ºC. Najlepiej, by były zanurzone do połowy łydek. Jeśli wcześniej dobrze ogrzałaś stopy, uczucie zimna zniknie po kilku sekundach i pojawi się uczucie ciepła. W tym momencie należy kąpiel zakończyć (najpóźniej po 60 sek.). Pamiętaj, by podczas kąpieli okryć się np. kocem.

Reklama


Zabieg regulujący ciśnienie krwi

Jeśli masz je zbyt wysokie (i nie jest to skutek choroby, np. nerek), wypróbuj kąpiele stóp w wodzie o stopniowo wzrastającej temperaturze. Zanurz jedną stopę w wodzie o temp. 34-35ºC. Następnie co 1 minutę spróbuj podwyższyć temp. wody o ok. 1º C (np. dolewając gorącej). Dojdź do 40-42º C. W najwyższej temp. trzymaj stopę ok. 5 min. Podczas zabiegu okrywaj się kocem.


Ukojenie skaleczonej skóry

Na stopie masz bolącą rankę po skaleczeniu, otarciu albo złym wycięciu skórki wokół paznokcia? Gorąca kąpiel zadziała niczym opatrunek. Woda powinna mieć temp. 45-48ºC. Zanurza się w niej na bardzo krótki czas najpierw piętę do wysokości kostki, a następnie same czubki palców. I tak na zmianę przez kilka minut. Zalecane jest, by kolejne zanurzenia były coraz głębsze i dłuższe. Gdy stopa przyzwyczai się do gorącej wody, potrzymaj ją w niej przez kilka minut. Cały zabieg może trwać do 10 min.


Ciepło i zimno uspokoją serce

Stres i zmęczenie dają o sobie znać? Czujesz, że serce bije ci nerwowo i masz przyspieszony oddech? Czas na ciepło- -zimną kąpiel stóp. Najpierw obie zanurz w wodzie o temp. 38-42ºC na 3-8 min, aż pojawi się wyraźne uczucie ciepła w stopach i łydkach. Następnie przełóż szybko stopy do naczynia z wodą o temp. 15-20ºC na 10-30 sek. Poruszaj stopami w górę i na boki. Powtórz 3 razy (kończąc kąpiel zimną wodą).


SOS dla kruchych żył

Na koniec dnia często masz uczucie ciężkich nóg? Zauważyłaś, że przez skórę zaczęły prześwitywać żyłki? By poprawić krążenie w kończynach i obkurczyć poszerzone naczynka, raz w tygodniu zafunduj nogom rozmarynową kąpiel. Jak ją przygotować? 10 dag suszonych liści rozmarynu zalej litrem wrzątku i pozostaw pod przykryciem 30 min; przecedź. Wlej do wysokiej miski z ciepłą wodą. Włóż nogi. Najlepiej, by były zanurzone aż do połowy łydek. Czas trwania kąpieli: ok. 15 minut. Po kuracji postaraj się o odpoczynek z nogami w górze.



Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje