Kosmetyczny rachunek sumienia,czyli ile kosztuje codzienna pielęgnacja

Skąd Polki czerpią wiedzę kosmetyczną? Jak często kupują kosmetyki i ile na nie wydają? Marka CD postanowiła wziąć pod lupę pielęgnacyjne wydatki i inspiracje Polek. To, jak prezentuje się nasze ciało jest efektem codziennej pielęgnacji i szeregu kosmetycznych rytuałów. Te z kolei nie będą skuteczne, jeśli nie rozpoznamy typu naszej skóry i nie wsłuchamy się w jej potrzeby.

Czym się inspirujemy?

Oczyszczanie, nawilżanie czy odżywianie to rytuały, bez których trudno nam wyobrazić sobie codzienną pielęgnację. Skąd zatem czerpiemy wiedzę kosmetyczną i inspiracje niezbędne do odpowiedniej troski o swoją skórę? Znajomi i rodzina to według badania marki CD pierwsze osoby, które są dla Polek źródłem takiej wiedzy. Wskazuje na nie aż 74,7% badanych kobiet. Prawdopodobnie jest to rezultat zaufania, jakim obdarzają swoich najbliższych. Cenią także profesjonalną wiedzę, więc nikogo nie dziwi fakt, że ważną rolę odgrywają także rady kosmetyczki czy dermatologa (73,4%), jednak głównie wśród starszej grupy badanych.

Reklama

Rozwój mediów społecznościowych spowodował, że młodsze kobiety inspiracji kosmetycznych szukają na portalach (66,2%) i forach (58,4%) internetowych. Dość sporą bazę wiedzy stanowi także blogosfera, gdzie możemy znaleźć recenzje nowości kosmetycznych i propozycje ciekawych zabiegów pielęgnacyjnych w kilka chwil.

Ile wydajemy?

Odpowiednia pielęgnacja to klucz do tego, aby skóra była promienna i piękna. To z kolei wymaga właściwego doboru kosmetyków. Producenci prześcigają się w wypuszczaniu na rynek kolejnych udoskonalonych formuł.

Na półkach w drogeriach znajdziemy całą gamę produktów do pielęgnacji, których opakowania kuszą różnego rodzaju zapewnieniami, np. nawilżenia czy wygładzenia zmarszczek. Jak często stajemy przed dylematem zakupowym?

Większość Polek robi zakupy kosmetyczne raz (28,7%) lub kilka razy w miesiącu (37,5%) i wydaje na nie średnio 46,5 zł. Kobiety powyżej 46. roku życia na kosmetyki do pielęgnacji ciała wydają więcej. Co piąta badana z tej grupy wiekowej deklaruje, że wydaje więcej niż 100 zł w skali miesiąca. Może to wynikać z tego, że skóra dojrzała potrzebuje odpowiednich składników, które zapewnią jej elastyczność i jędrność. W grupie do 29. roku życia na zakupy za ponad 100 zł decyduje się co dziesiąta, zaś wśród kobiet w wieku 30-45 lat co siódma badana.

Codzienna pielęgnacja jest kluczowa dla naszej skóry. Jednak tylko znając jej typ i odpowiadając na potrzeby możemy o nią zadbać w odpowiedni sposób i cieszyć się widocznymi efektami. 



materiały prasowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje