Moda na piękne ciało

Moda na piękne ciało staje się w Polsce coraz bardziej popularna. Niestety odwiedzający gabinety odnowy biologicznej, sauny, solaria czy salony fitness stanowią cały czas niewielki procent ogółu społeczeństwa.

Dbanie o ciało to inwestycja na przyszłość
Dbanie o ciało to inwestycja na przyszłośćAFP

Sauny i salony masażu odwiedziło natomiast odpowiednio 4 i 3 proc. respondentów. Z popularnych, wydawać by się mogło, klubów fitness oraz siłowni skorzystało tylko 6 proc. badanych.

Bardziej wyczulone na punkcie swojego wyglądu są zdecydowanie panie. Wśród klienteli gabinetów kosmetycznych prawie 80 proc. stanowią kobiety, podobnie jak solarium - ponad 70 proc. Panowie natomiast chętniej korzystają z salonów masażu (44 proc. klientów), sauny (54 proc.), klubów fitness (51 proc.) czy spa (46 proc.). Zwykle są to osoby z wykształceniem średnim lub wyższym oraz o wyższym statusie materialnym.

Szczególnie wyraźny profil klienta "lepiej uposażonego" można zaobserwować wśród odwiedzających gabinety spa. Są to zwykle osoby zamieszkałe w dużych aglomeracjach miejskich, zajmujących atrakcyjne pozycje zawodowe. Z solarium korzystają zwykle ludzie młodzi - 48 proc. nie ukończyło 30 lat, w przeciwieństwie do gabinetów masażu, które w 53 proc. odwiedzają osoby w wieku powyżej 50 lat. Najbardziej zróżnicowaną wiekowo klientelę posiadają gabinety kosmetyczne, które odwiedzają zarówno ludzie młodzi, jak i starsi. Solaria oraz siłownie czy kluby fitness są popularne nie tylko w dużych miastach, ale także w mniejszych miejscowościach.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas