Nike Dynamic Training

Nike Dynamic Training to trening grupowy, inspirowany sportem, łączący umiejętności, ćwiczenia i zasady stosowane przez sportowców światowej klasy. Może być prowadzony zarówno w fitness klubie, jak i na świeżym powietrzu, a ćwiczenia odbywają się w tzw. arenach.

Twórcą treningu jest Jay Blahnik, uznawany za jednego z najlepszych ekspertów w dziedzinie fitness.

Reklama

Ćwiczenia dla wszystkich

Metoda została opracowana tak, aby angażować mięśnie całego ciała i kształtować wszystkie cechy motoryczne. Ćwiczenia wykorzystują pracę zespołową, współzawodnictwo i poczucie koleżeństwa pomiędzy uczestnikami, którzy wzajemnie się motywują.

"Nike Dynamic Training jest przeznaczony do prowadzenia w klubie fitness, ale także na sali gimnastycznej lub na świeżym powietrzu. Trening outdoorowy to świetna alternatywa dla osób, które cały dzień spędzają w zamkniętych, klimatyzowanych pomieszczeniach. Co więcej - można go zaplanować tak, że nie będzie nam potrzebny żaden dodatkowy przyrząd, bądź tylko jeden jego rodzaj (np. piłki lekarskie). Potrzebujemy do tego tylko trochę wolnego miejsca i w miarę równej nawierzchni (park, trawnik, boisko)" - mówi Karolina Ito, instruktor sieci fitness klubów Gymnasion, odpowiedzialna za szkolenia Nike Dynamic Training w Polsce.

Jak wyglądają zajęcia?

Trening skierowany jest do osób aktywnych i zdrowych, zainteresowanych treningiem sportowym. Uczestnicy ćwiczą w zespole i przed rozgrzewką wybierają kapitana, a w niektórych przypadkach, dwóch kapitanów. Podczas ćwiczeń stosowane są różne ustawienia zespołów, w liniach, grupach i w parach. Każde ćwiczenie jest wykonywane przez około 2 minuty, ale może trwać dłużej lub krócej w czasie poszczególnych treningów, zależnie od poziomu sprawności i umiejętności uczestników. Niektóre ćwiczenia mogą obejmować przyśpieszanie i zwalnianie, inne mogą zawierać elementy podskoków i wypadów, jeszcze inne mogą skupiać się na skłonach, skrętach i skokach.

Wejdź na arenę

Zajęcia odbywają się w tzw. arenie, której obszar wyznacza 8 pachołków. W arenie znajduje się strzałka wskazująca, w którą stronę należy się ustawić. Numery ćwiczących wskazują na ich kolejność. Jeśli nie ma numerów oznacza to, że wszyscy wykonują ćwiczenia równocześnie. Każda arena w pomieszczeniu może pomieścić do 8 ćwiczących, a arena na powietrzu nawet do 12 osób. Jeśli chętnych do ćwiczeń jest więcej, można połączyć odpowiednią ilość aren.

Metoda wykorzystuje się piłki lekarskie, ciężarki, stepy i maty. Możliwe jest również zorganizowanie całego treningu przy użyciu tylko jednego rodzaju przyrządu. Wiele ćwiczeń w ogóle nie wymaga użycia sprzętu.

Zwinność, dynamika i stracone kilogramy

Nike Dynamic Training koncentruje się na 5 najważniejszych częściach składowych treningu sportowego i fitnessu: sile, ćwiczeniach kardio, stabilizacji, równowadze i na rozciąganiu.

Każdy trening rozpoczyna się od rozgrzewki i kończy się rozciąganiem i wyciszeniem. Zajęcia odbywają się w formie interwału, co znaczy, że naprzemiennie wykonuje się serię ćwiczeń

o dużej intensywności i szybkim tempie z serią ćwiczeń o mniejszej intensywności i wolniejszym tempie ruchów. Wielu ekspertów i trenerów fitnessu uważa, że ten styl treningu zapewnia nie tylko dobre wyniki, ale także sprzyja efektywniejszej utracie tkanki tłuszczowej.

Dodatkowe korzyści płynące z takich ćwiczeń to szybka i skuteczna poprawa zwinności, dynamiki i koordynacji a także zmniejszenie ryzyka urazów.

Zajęcia te znajdziesz w sieci klubów fitness Gymnasion od połowy października br.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: umiejętności | trening | ćwiczenia | nike

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje