Odzież sportowa - z siłowni na ulice i wybiegi

Moda na aktywny styl życia, nie tylko znajduje odzwierciedlenie w trendach kulinarnych, ale również w naszych garderobach. I tak odzież sportowa, mile widziana jedynie na siłowniach, szybko stała się stylem, który z siłowni wychodzi na ulicę.

Modna stylizacja z dresem, leginsami czy bluzą w roli głównej już nikogo nie dziwi. Nie chodzi tu tylko o wygodę. Odzież sportowa przestała być wyłącznie domeną bywalców siłowni, stała się również istotnym elementem mody codziennej. Nawet, jeśli ktoś, nie zdecydował się na życie pełne sportowej pasji chętnie adaptuje niektóre z bardzo wyraźnych trendów. Jeśli nie jest to zdrowa dieta czy moda na sport z pewnością zainteresuje się modą sportową.

Reklama

O wyraźnie mocnej pozycji mody sportowej świadczą również lukratywne kontrakty marek odzieżowych, nie tylko sportowych z osobami, które uznawane są za ikony stylu, a zwykłej odzieży dedykowanej osobom aktywnym dodają modowego sznytu. I tak Rihanna została dyrektor kreatywną marki Puma, a swoje pomysły prezentowała podczas nowojorskiego Tygodnia Mody, Pharrell Williams dodaje sporo kolorytu i ciekawych wzorów Adidas Originals, zaś Beyonce podjęła współpracę z Topshop i wspólnie stworzyła kolekcję sportową Ivy Park.

Nie tylko modowi giganci interesują się tym segmentem, do niedawna zarezerwowanym dla marek dedykowanych odzieży sportowej, sieciówki również nie pozostają obojętne na nurt odzieży sportowej. A na fali tego trendu powstaje coraz więcej niszowych marek dedykowanych wyłącznie miłośnikom aktywnego stylu życia.

- Odzież sportowa stała się niezwykle modna i funkcjonalna. Kiedy przeprowadziłam się ze Stanów do Europy, zauważyłam, że kobiety aktywne i ceniące sobie sport, miały niewielki wybór, jeśli chodzi o odzież sportową. Oczywiście do dyspozycji miały gigantów sportowych, ale wciąż brakowało niszowych marek, które tak bardzo ceniłam w Stanach - przyznaje Caroline-Christine Wilhem, założycielka Cope Active.

Dodaje, że w popularyzacji odzieży sportowej istotny wpływ miała nie tylko modowa nonszalancja najczęściej obserwowanych osób z show-biznesu, ale również media społecznościowe.

- Media społecznościowe mają niebywały wpływ na rozwój i popularyzację odzieży sportowej. Na przykład Instagram stał się miejscem, w którym blogerzy i celebryci dzielą się z innymi swoim stylem życia, pokazują jak żyć zdrowo i aktywnie, nie bez znaczenia jest również to jak się ubierają. Ich aktywność na portalach społecznościowych ma ogromny oddźwięk wśród pozostałych użytkowników. Jestem wielką fanką Izabel Goulart, która jest doskonałą ambasadorką zdrowego stylu życia i zaraża tym innych. Nie można również pominąć Kendall Jenner i Gigi Hadid, które również mają ogromny wpływ na propagowanie mody sportowej. Obie są regularnie fotografowane w drodze na siłownię, albo w restauracjach ubrane właśnie w odzież sportową. Rok 2016 to zdecydowanie rok należący do odzieży sportowej - dodaje. (PAP Life)

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje