Sport i .. te rzeczy

Można TO robić bez zadyszki i bez wstydu, że udo lub brzuszek zbyt krągły. Warto wykorzystać wakacje na uprawianie sportu. Bo kiedy zaczniemy obrastać tłuszczykiem, to odbije się to też na naszej sprawności seksualnej!

To nie są banały i sądzę, że poważnie potraktujecie tę zachętę do częstego uprawiania sportu. Dotyczy to osób w każdym wieku, bo w każdym wieku ruch, ćwiczenia i wysiłek fizyczny to najlepszy sposób na zachowanie zdrowia i sił witalnych.

Reklama

Nastolatki dzięki sportowi lepiej się rozwijają. Dwudziestoletni ludzie lepiej radzą sobie w każdej sytuacji: od - nazwijmy to: uczelniano-szkolnej , po każdą inną życiową. Trzydziestoletni w sporcie znajdą siłę i wigor, podobnie jako czterdziestoletni i starsi.

Wysportowane dziewczyny (a i chłopcy też) posiadają w pewnym sensie fizyczny zadatek na przeżycie długich dni w zdrowiu. Kobiety uprawiające jakikolwiek sport w miarę regularnie mają większe szanse na spokojny poród. A te starsze kobiety, które potrafią poświęcić troche czasu, ale regularnie, bieganiu, aerobikowi, grze w tenisa, rolkom, nartom czy jeździe na rowerze, nie muszą się martwić o zawały, kilogramy i brak ochoty do życia.

Nie muszą się też martwić o sprawność w kontaktach seksualnych, bo ten wysiłek, dzięki tamtemu, typowo sportowemu, staje się o wiele bardziej przyjemny, swobodny, dostępny w większej liczbie odmian, no i może być, hmmm, bardziej urozmaicony...

Namawiam gorąco - oczywiście panów także - do uprawiania sportu. To może być codzienny długi spacer z kilkakrotnym przystankiem na gimnastykę. To może być regularne, urozmaicone gimnastyką rozciągająca, bieganie. To także może być regularny wysiłek za pomocą roweru, nart, rolek i innych przyrządów, albo domowy lub grupowy aerobik.

Polecam gorąco grę w tenisa - obecnie można już bez wkładania w to większych pieniedzy nauczyć się odbijać na poziomie umożliwiającym regularne kontakty z innymi tenisistami i tenisistkami. To, co po tenisie, to już inna bajka...

Cudownie relaksuje i rozpręża mięśnie regularne pływanie, najlepiej stosowane np. zaraz po ćwiczeniach na siłowni.

Przykłady takich wartościowych wysiłków można mnożyć, ja jednak chciałabym dzisiaj zachęcić w ogóle do ich podjęcia. Zróbmy to od zaraz, póki jeszcze nie mamy kłopotów z kręgosłupem, z kończynami, z krążeniem itp.

Zróbmy to od zaraz, jeżeli chcemy nasze stosunki z partnerem utrzymać na jak najwyższym poziomie, także fizycznym, od którego - wbrew pozorom - bardzo wielke zależy.

Bo lekarswo na przedwczesne zmęczenie, na słabe krążenie, na otyłość i inne schorzenia tak naprawdę nazywa się sport.

dr Aldona Wacławik

Dowiedz się więcej na temat: sporty | rzeczy | sport

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje