Teraz Twój ruch!

Od kilku tygodni mamy kalendarzową wiosnę. Słońce świeci coraz mocniej, ptaki śpiewają, przyroda rozpieszcza nas zielenią. Czas, abyś ty też obudziła się z zimowego snu. Nawet jeśli do tej pory omijałaś kluby fitness szerokim łukiem, a na rower nie wsiadałaś od lat, czas to zmienić!

Zima to czas, w którym ograniczamy naszą aktywność ruchową. Spowodowane to jest pogodą, niskimi temperaturami, krótkim dniem, opadami deszczu i śniegu. Ale nie poddawaj się. To, że przerwałaś aktywność fizyczną na czas zimy nie oznacza, że musisz z nią skończyć na dobre. Wiosna to dobra pora na powrót do ruchu, a także dobra pora aby ją rozpocząć. Jazda na rowerze, lekki trucht, wymachy, przysiady pozwolą ci odzyskać formę i zebrać siły do zmagań dnia codziennego. Oto kilka propozycji, jak rozruszać rozleniwione ciałko:

1. Poranna gimnastyka
By powrócić do formy, dobrze jest zacząć od gimnastyki porannej 3-4 razy w tygodniu po 30-40 min. Taki rozruch poranny poprawia krążenie krwi, pobudza organizm, pozytywnie nastawia na cały dzień.

Reklama

2. Ruch niejedno ma imię

Możemy wybrać różne formy aktywności fizycznej: ćwiczenia w domu, ćwiczenia na siłowni, zajęcia grupowe w sali fitness, ruch na świeżym powietrzu czy zajęcia na sali tanecznej. Pogoda coraz bardziej sprzyja aktywności w parku, w lesie, na ścieżkach rowerowych i górskich. Na początek wystarczy, jeśli zamiast tramwajem czy autobusem, przejdziesz się np. do pracy pieszo.

3. Zacznij od marszu

Gdy twoje mięśnie i stawy bardzo się zastały i nie masz ochoty iść na siłownie czy pobiegać, zacznij od spacerów czy jazdy na rowerze. Z czasem zwiększ dystans i przyspiesz tempo marszu czy jazdy. Zrób w trakcie przystanek na ćwiczenia gibkościowo-wzmacniające tj. wymachy rąk, nóg, podskoki, pajacyki, nożyce, przysiady, skłony, wypady jednej nogi do tyłu.

4. Czysta przyjemność

Podczas ćwiczeń powinnaś odczuwać lekkie zmęczenie, nie ćwicz z zadyszką. Poranny ruch powinien sprawiać ci przyjemność i pobudzić, a nie kojarzyć się z katorżniczą pracą.

5. Pamiętaj o rozgrzewce

Pamiętaj też o kilkuminutowej rozgrzewce przed aktywnością fizyczną: szybki marsz w miejscu, lekki trucht, skręty tułowia, wymachy rąk i nóg. Po treningu uspokój organizm i wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających mięśnie, które pracowały podczas treningu. Szybki letni prysznic po rozruchu porannym orzeźwi i pobudzi twój organizm.

6. Pij wodę, zdrowo się odżywiaj

Pamiętaj również, aby dobrze się odżywiać. Koniecznie jedz śniadanie. Twój organizm potrzebuje "paliwa" energetycznego na cały dzień. Pij dużo niegazowanej wody mineralnej (najlepiej 1,5-2,0 l dziennie). Umożliwi to usunięcie wszelkich toksyn z organizmu i poprawi metabolizm. Jedz owoce i warzywa, bo to w nich są witaminy i minerały, których potrzebujesz, żeby się zregenerować i odżyć po zimowym "letargu".

7. Wygodny strój

Pamiętaj też o wygodnym, niekrępującym ruchów stroju. Gdy wybierasz ruch na świeżym powietrzu ubierz się cieplej, załóż czapkę, szalik, czy nawet rękawiczki. Kupno nowego, modnego dresu czy wystrzałowych, sportowych butów też może być dobrą motywacją do ćwiczeń.

8. Śmiej się

I dla przyjemności i dla zdrowia. Poprawisz w ten sposób krążenie, dotlenisz organizm i zniwelujesz stres. Tym samym wprawisz w ruch całe ciało (szczególnie brzuch).

Tekst: Weronika Zdunek, instruktor fitness

Dowiedz się więcej na temat: ćwiczenia | organizm

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje