Trzymać formę

Eksperci od zdrowia ogłaszają: niekoniecznym jest spędzać długie godziny na męczących ćwiczeniach w siłowni, by zdobyć i zachować dobrą formę fizyczną.

Wystarczy regularnie spacerować (lub maszerować). Taka codzienna umiarkowana aktywność fizyczna przynosi człowiekowi więcej korzyści z tej racji, że jest regularna oraz że nie wiąże się ze zbytnim wysiłkiem. Badacze zalecają spacerowanie lub zwyczajną grę z dziećmi w piłkę, klasy itp. Okazuje się jednak, że aż trzy na cztery kobiety i trzech na pięciu panów nie ćwiczy. A wskaźnik otyłości w społeczeństwie nieubłaganie wzrasta, podnosi się w związku z tym ryzyko zapadania na choroby serca.

Reklama

Aktywni fizycznie ludzie charakteryzują się o połowę mniejszą zapadalnością na choroby krążenia, serca, cukrzycę, osteoporozę i raka okrężnicy. Wielu ludzi natomiast traci energię na poczucie winy, że nie robią nic dla swego ciała, zamiast podjąć w tym czasie jakiekolwiek ćwiczenia. Kluczem do sukcesu jest opracowanie indywidualnego podejścia do ćwiczeń, biorącego pod uwagę osobiste możliwości, wiek i płeć.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje