Woda - najlepszy kosmetyk

Dbając o nasze ciało skupiamy się głównie na zabiegach pielęgnacyjnych. Nakładamy na skórę duże ilości balsamów czy oliwek.Ale to nie jedyna droga do tego by uczynić naszą skórę piękną, a samopoczucie - doskonałym. Znacznie trwalszy wpływ na jej wygląd maja procesy zachodzące we wnętrzu organizmu.

Stan naszej skóry w dużym stopniu odzwierciedla nasze zdrowie. Gdy nic nam nie dolega jesteśmy wypoczęci i rozluźnieni. Skóra jest przyjemnie świetlista, gładka i ma zdrowy kolor. Wiadomo, iż skóra zajmuje największą powierzchnię i jest najcięższym narządem - stanowi 6 proc. ciężaru ciała. Na przykład skóra kobiety o wadze 54,4 kg ma powierzchnię 1,6 m2 i waży około 3,4 kg. Jak wszystkie inne narządy zbudowana jest z niezliczonych komórek, które zawierają około 75 proc. wody i kiedy ta ilość maleje, komórki szybko giną, jako że woda odgrywa ważną rolę w zachodzących w nich reakcjach, a skóra staje się wówczas matowa i sucha. Woda również reguluje temperaturę naszego ciała, ochładzając je przez pocenie. Wodę tracimy w czasie oddychania i oddawania moczu. Musimy zatem uzupełniać te straty wraz z pożywieniem.

Reklama

Aby nasze ciało mogło funkcjonować wydajnie musimy zapewnić mu dużo płynów - przynajmniej 1,5 litra dziennie. Najlepsza jest czysta woda, ponieważ im więcej zanieczyszczeń zawierają spożywane przez nas płyny, tym trudniej organizmowi przeprowadzać regenerację i odżywianie komórek. Istnieje bowiem ścisły związek między stopniem czystości wody, a zdolnością komórek do regeneracji, a tym samym z prędkością starzenia się.

Wody organizmowi dostarczają nie tylko przyjmowane płyny, ale także inne produkty spożywcze. Każdy pokarm zawiera bowiem pewną ilość wody, tak więc jedząc również dostarczamy organizmowi wody, która może pokrywać nawet połowę dziennego zapotrzebowania. Przykładowo zielone warzywa zawierają w swoim składzie średnio 90 proc. wody, świeże owoce - 75-90 proc., mleko - 87 proc., świeży ser - 75-85 proc., ziemniaki - 75 proc., banany - 75 proc., mięso i ryby - 65-70proc., chleb - 35 proc. a suszone warzywa - 12 proc.

Wodę powinniśmy pić małymi łykami i powoli, najlepiej między posiłkami. Szklankę wody wypijamy rano po przebudzeniu, godzinę przed głównymi posiłkami, 2 godziny po nich, wieczorem przed snem i w ciągu dnia po oddaniu moczu. W kosmetyce woda ma szerokie zastosowanie w nowoczesnych SPA, gdzie jest podstawą ich filozofii. Wykorzystuje się w niej wodę ciepłą, zimną, słodką i morską, wodę z dużą zawartością różnych pierwiastków (np. siarki) w postaci natrysków, kąpieli itd.

Dowiedz się więcej na temat: skóra | ciało | wody | woda

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje