Zanim wygarniesz szefowi

Myślenie o uprawianiu jakiegoś sportu zajmuje ci więcej czasu, niż sam sport? Pora się ruszyć z kanapy. Joga to idealny sposób na zachowanie kondycji, rozciągnięcie mięśni i zachowanie wewnętrznego spokoju w kryzysowych sytuacjach.

Słowo "joga" pochodzi z sanskrytu, oznacza zjednoczenie ciała i duszy. Joga nie jest religią, jest filozofią, której korzenie sięgają Indii. Przestrzeganie zasad tej filozofii ma doprowadzić do stanu oświecenia. Warto jednak zainteresować się praktykowaniem asan nawet bez zgłębiania zasad filozofii. Dziś zresztą nawet najstarsi Hindusi nie są w stanie policzyć ile jest szkół i odmian jogi. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Reklama

Niemiecka aktorka Ursula Karven, która zaczęła praktykować jogę w 1993 roku opracowała system ćwiczeń inspirowanych asanami, które można wykonać w wolnej chwili w biurze, na przystanku albo w łóżku.

Na dzień dobry

Zamiast małej czarnej wykonaj proste ćwiczenia, które sprawią, że rozpoczniesz dzień w dobrej formie. Wystarczy, że budzik zadzwoni 10 minut wcześniej niż zazwyczaj.

• Połóż się na plecach i podczas wdechu przenieś ręce za głowę wyciągając się przy tym jak najbardziej możesz. Wstrzymaj na chwilę oddech a następnie ułóż ręce z powrotem wzdłuż tułowia wypuszczając przy tym powietrze. Powtórz ćwiczenie co najmniej trzy razy. Postaraj się nie myśleć o niczym. To proste ćwiczenie pozwala rozciągnąć i odciążyć kręgosłup, pobudza ciało i umysł.

• Leżąc na plecach nabierz powietrza w płuca, zegnij jedną nogę i obejmując ją rękoma przyciągnij do klatki piersiowej. Drugą nogę wyprostuj. Zrób w tej pozycji kilka głębokich wdechów i wydechów. Opuść nogę na materac podczas wydechu. Powtórz ćwiczenie na drugą nogę. Ćwiczenie rozciąga mięśnie ud i pośladków modelując je.

• Usiądź na krawędzi łóżka po turecku z dłońmi opartymi na kolanach, weź głęboki wdech i wyprostuj plecy. Podczas wydechu pochyl się (plecy miej cały czas proste), opuść głowę tak, by dotknąć czołem materaca. Wdychając powietrze stopniowo wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz kilka razy ćwiczenie. Dzięki skłonom poprawia się ukrwienie głowy oraz narządów wewnętrznych dolnej partii ciała, rozciągasz także mięśnie karku.

Pobudź się!

Zamiast sięgać po kolejna kawę albo napoje energetyzujące - oderwij się na kilka chwil od komputera i zrób sobie przerwę na doładowanie baterii. Kilka ćwiczeń podziała na ciebie jak red bul.

• Siedząc na krześle postaw nogi w lekkim rozkroku, złóż ręce przed klatka piersiową i robiąc wdech wyprostuj ręce podnosząc do góry, tak, żebyś dotknęła głowy po bokach. Podczas wydechu spleć palce. Weź ponownie wdech i obróć dłonie na zewnątrz - ramiona wyciągnij do góry, najwyżej jak potrafisz.

Dowiedz się więcej na temat: powietrze | joga

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje