Zawalcz o młodość

Odchudzanie się na zmianę z zajadaniem słodyczami i fast foodami, wahania nastrojów, stres, zanieczyszczone środowisko, to tylko niektóre czynniki, które szkodzą naszej urodzie.

Po pierwsze diety: jeśli są racjonalne, skomponowane według podstawowych zasad żywienia ok! Jednak nie łudźmy się. Tylko nieliczne kobiety są w stanie na zawsze zmienić swój sposób odżywiania i sposobu życia. Cała reszta głodzi się i zajada na zmianę. To przede wszystkim burzy metabolizm i jest zabójcze dla naszej skóry. Czasem zastanawiasz się, dlaczego twoja cera jest szara i wygląda na zmęczoną pomimo systematycznej pielęgnacji. Być może przyczyną jest to, że ciągle się odchudzasz. Skóra, tak jak i pozostałe organy, do prawidłowej pracy i dobrego wyglądu potrzebuje zarówno witamin, mikroelementów, jak i białka oraz tłuszczów. Możesz je dostarczyć tylko dzięki prawidłowej diecie. Drastyczne ograniczanie kalorii rzeczywiście poskutkuje utratą kilogramów, ale odbije się również na stanie skóry, włosów i paznokci.

Reklama

Oto, co jest ci potrzebne, byś jeszcze przez długie lata mogła wyglądać młodo.

Cynk

Wspomaga odnowę komórek skóry. Dzięki niemu szybciej goją się podrażnienia na skórze. Cynk uczestniczy w produkcji kolagenu jest również strażnikiem naszej odporności.

Gdzie go szukać? Najwięcej cynku znajduje się w ostrygach i czerwonym mięsie. Jeśli nie lubisz czerwonego mięsa możesz zastąpić je porcją drobiu. Sporą ilość cynku znajdziesz też w przetworach mlecznych i produktach zbożowych oraz kiełkach pszenicy. Cynk zawierają również orzechy, migdały i pestki dyni.

Kwasy omega 3

Zapobiegają starzeniu się skóry. Dodają skórze blasku.

Najwięcej kwasów omega 3 znajduje się w tłustych rybach - tuńczyku, makreli, łososiu oraz owocach morza.

Białko

Jest podstawowym budulcem w naszym organizmie. Znajdziesz je w jajkach, mięsie, przetworach mlecznych oraz rybach.

Przeciwutleniacze

Chronią komórki skóry przed atakiem wolnych rodników. Spowalniają efekty starzenia się skóry. Najwięcej przeciwutleniaczy znajdziesz w zielonej herbacie.

Żelazo

Żelazo odpowiada za poziom hemoglobiny. Niedobory żelaza prowadzą do niedokrwistości. Stąd takie objawy jak: apatia, zawroty głowy, ogólne osłabienie, depresja, bladość skóry, łamanie się paznokci, wypadanie włosów. Najwięcej żelaza zawiera wątróbka. Jeśli za nią nie przepadasz, możesz jeść ryby (tuńczyk, łosoś), kasze oraz warzywa (szpinak, pietruszkę, soczewicę) i świeże owoce, najlepiej ze skórką. W diecie nie powinno również zabraknąć żółtek i czerwonego mięsa.

Witaminy z grupy B

Niedobory witamin z grupy B mogą być przyczyną nagłego chudnięcia lub znacznego zmniejszenia apetytu. Dostarczanie witamin z grupy B pomaga likwidować problemy ze skórą, zapobiega wypadaniu włosów i wzmacnia paznokcie.

Dowiedz się więcej na temat: cynk | młodość | witaminy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje