× m.interia.pl

Korzystasz z urządzenia mobilnego? Wybróbuj wersję Interii,
zaprojektowaną specjalnie dla Twojego urządzenia.

Reklama

Dieta paryska zmienia metabolizm

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Twoje życie to nieustanna walka z nadmiernymi kilogramami? Poznaj kurację, po której efekt jo-jo ci nie grozi!

Zdjęcie

Dzięki tej diecie osiągniesz optymalną dla siebie wagę /©123RF/PICSEL
Dzięki tej diecie osiągniesz optymalną dla siebie wagę
/©123RF/PICSEL

Dieta paryska to trójetapowy plan trwałej utraty masy ciała. Jej autorem jest Jean-Michel Cohen - słynny francuski specjalista ds. żywienia. Dieta została ułożona w taki sposób, abyś po zakończeniu kuracji odchudzającej mogła powrócić do normalnego sposobu odżywiania się bez obaw o efekt jo-jo. Sprawdź, jakie są zasady paryskiej diety i ile można na niej schudnąć.

Oblicz swoją właściwą wagę

Pomoże ci w tym wzór opracowany przez dr Jean-Michela Cohena. Przypomnij sobie i zanotuj:

Reklama

A. Ile ważyłaś, kiedy miałaś 18 lat i się nie odchudzałaś?

B. Jaka była największa masa twojego ciała (włączając ciążę)?

C. Jaka była twoja najmniejsza masa ciała po 18. roku życia, na diecie lub bez niej?

D. Ile ważysz teraz?

Następnie dodaj A i B . Sumę podziel przez 2. Wynik to Y. Dodaj C i D . Sumę podziel przez 2. Wynik to Z. Dodaj Y i Z . Sumę podziel przez 2. To jest twoja właściwa waga!

Po zakończeniu diety stopniowo zwiększaj liczbę tzw. pełnych, swobodnie skomponowanych posiłków. Przez 2 miesiące 2 posiłki w ciągu dnia (np. obiad i kolację) możesz przygotować zgodnie z zasadą "jem, co lubię". Pozostałe powinny zawierać nie więcej niż 150 kcal.

Najważniejsze zasady kuracji

1.Celem paryskiej diety jest uregulowanie metabolizmu i uzyskanie "właściwej wagi", czyli takiej, jaką możesz osiągnąć bez obawy, że po kuracji znów przytyjesz.

2.Czas trwania kuracji odchudzającej jest uzależniony od różnicy między twoją obecną wagą, a wagą docelową. Przeciętnie kuracja odchudzająca dr. Cohena trwa 3 miesiące, podczas których przechodzisz przez trzy fazy: Café, Bistro i Gourmet.

3.Podczas trwania całej kuracji należy przygotowywać posiłki ściśle według przepisów ułożonych przez dr. Cohena.

Trzy etapy diety

Faza Café: Trwa 8-10 dni (to zależy od ciebie), w trakcie których dziennie dostarczasz organizmowi jedynie 700-800 kcal. Dzięki temu tempo chudnięcia jest bardzo szybkie i wynosi około pół kg dziennie. Przy okazji oczyszczasz organizm z toksyn. Podczas tego etapu odchudzania należy spożywać niskokaloryczne dania, najlepiej w postaci zup, koktajli i piure.

Faza Bistro: Trwa 3-5 tygodni (ty decydujesz, kiedy chcesz ją zakończyć i przejść do kolejnej fazy). Podczas jej trwania każdego dnia dostarczasz organizmowi 900- -1000 kcal. W tej fazie schudniesz od 5 do 7 kg, dzięki posiłkom bogatym głównie w białko i błonnik.

Faza Gourmet: Nazywana jest też fazą dla smakoszy - należy stosować ją do momentu uzyskania docelowej wagi (średnio trwa ona ok. miesiąca). Podczas tej fazy dostarczasz organizmowi 1200 kcal dziennie.

Chude mięso, ryby i warzywa

Jadłospis składa się z niskokalorycznych posiłków. Mimo to są one pożywne i sycące. Zawierają bowiem wiele białka, które znajdziesz w chudym mięsie oraz rybach. Duże ilości warzyw zawierają natomiast błonnik, pełniący rolę wypełniacza, dzięki któremu nie odczuwasz głodu. W diecie ważne jest dokładne odmierzanie ilości produktów. Kuracja pozwala na małe warzywne przekąski (choćby ogórek czy marchewkę pokrojone w słupki). Możesz po nie sięgnąć, gdy poczujesz nagły atak głodu.

Przykładowy jadłospis

Dieta opracowana przez dr. Cohena składa się z 3 posiłków. Ale gdy odczuwasz taką potrzebę, możesz zalecany dzienny jadłospis rozłożyć na 5 części.

Faza Café:

Śniadanie: Koktajl jabłkowo-jogurtowy (duże jabłko zmiksuj z 200 g chudego jogurtu naturalnego i 1/4 łyżeczki zapachu waniliowego).

Obiad: Łosoś ze szpinakiem. 90 g łososia posyp koperkiem i upiecz na grillu. Na łyżeczce oliwy zeszklij posiekany ząbek czosnku, dodaj 1 szkl. szpinaku. Podlej wodą, duś 7 min. Podaj z rybą.

Kolacja: Zupa pomidorowa. Z dwóch pomidorów zdejmij skórkę, pokrój je i duś do miękkości. Podlej 1 szkl. bulionu warzywnego. Gotuj 5 min, zmiksuj. Przypraw bazylią.

Faza Bistro:

Śniadanie: 200 g odtłuszczonego jogurtu naturalnego (najlepiej greckiego).

Obiad: Cielęcina zapiekana z mozarellą (80 g cielęciny upiecz na grillu, posyp 30 g mozarelli, podgrzewaj, aż ser się roztopi) 80 g ugotowanej fasolki szparagowej, 150 g surówki z marchwi i selera naciowego (w sosie winegret), 200 g świeżego ananasa.

Kolacja: 80 g chudej wołowiny usmażonej bez tłuszczu, 2 buraki ugotowane na parze, 100 g tartej cukinii z winegret, 1/2 mango.

Faza Gourmet:

Śniadanie: Naleśnik (z ciasta na chudym mleku) z jogurtem jagodowym (ok. 200 g mrożonych jagód zmiksowanych z ok. 170 g jogurtu).

Obiad: Sałatka z ugotowanych krewetek (110 g) , świeżego szpinaku, 3 plastrów grejpfruta, skropiona sokiem z limonki. Do tego kanapka z chleba pełnoziarnistego z masłem orzechowym, 30 g serka cheddar i 1 jabłko duszone z cynamonem.

Kolacja: 100 g pieczonego dorsza, do tego 100 g ugotowanego kalafiora i surówka z 2 porów w sosie winegret

Artykuł pochodzi z kategorii: Diety

Naj
Więcej na temat:dieta | Paryż | dietetyk

Zobacz również

Reklama

Skomentuj artykuł: Dieta paryska zmienia metabolizm

Przejdź do forum »

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

70040

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

Koszt całkowity SMS 0,62 PLN Nota prawna

? O co chodzi z wyróżnieniem

Wasze komentarze (37)

Dodaj komentarz
Jeju...

~Jeju... -

Tak wyszło mi, że powinnam ważyć 78,5 kg....lekka przesada ;/

Dietetyk

~Dietetyk -

Bzdury wypisujecie z tym ruchem. 70% sukcesu to dieta! 30% to ruch. Nie mozna sie obzerac i potem powyciskac na silowni godzinke bo to sie mija z celem. Dieta, dieta i jeszcze raz dieta!

te kg....

~te kg.... -

Nie wierzcie w diety cud,po każdej diecie kilogramy wracają.Mój trener twierdzi,że tylko wysiłkiem fizycznym zrzucić można kilogramy które przy racjonalnym jedzeniu nie powrócą.Tak więc dostaję wycisk,że pot z tyłka się leje,zaczęłam już nawet psychicznie wysiadać ,on na to:nie becz mała chciało się wcinać łakocie to teraz musisz wycierpieć swoje....istny kat nie człowiek!zaciskam zęby i walczę do upadłego,wierzę,że dzięki niemu osiągnę cel.

k

~k -

Większych głupot chyba jeszcze tu nie czytałam. Wzór na "właściwą wagę" idiotyczny - po prostu jakaś średnia z kilku okresów życia, zawyżona przez wagę w ciąży (też mi wyszło, że powinnam przytyć), a co z osobami, które cały czas mają sporą nadwagę? Wyjdzie im, że powinny schudnąć z 3kg? A poza tym, powrót do dawnych nawyków MUSI skończyć się przytyciem, tylko kwestia czasu, kiedy to nastąpi.

Si

~Si -

Dla mnie dieta, to ruch i zdrowe żywienie. Zwracam uwagę nie tylko na to co jem, ale także w jaki sposób gotuję. Polecam wybierać dobre produkty i zainwestować w dobre garnki, w których można szybko przygotować posiłki nie tracąc cennych witamin i minerałów. Ja odkąd gotuję w garnkach Welmax naprawdę pokochałam tę czynność, i przekonałam się, że smacznie nie znaczy słono i tłusto.

zuza

~zuza -

Dzisiejsza żywność to intensywna uprawa, intensywna produkcja i intensywna hodowla, a coś co jest intensywne traci na wartości, bo liczy się zysk a nie nasze zdrowie. Jakość dzisiejszej żywności jest zaprzeczeniem żywienia w zgodzie z naturą, bardzo daleko odeszliśmy od natury dlatego tyjemy, wszystko wokół nas jest przetworzone. Rozwiązanie jest w zasięgu ręki (idealnafigura.com/konsultacje) skuteczność przechodzi ludzkie oczekiwania.

klkl

~klkl -

popłynęli - powinnam przytyć ze 2kg

magda

~magda -

Ruch,ruch,ruch!!!!!

kinga

~kinga -

Odchudzanie często kojarzy nam się z głodem, rozdrażnieniem, zmęczeniem i złym samopoczuciem a tymczasem okres redukcji wagi to cudowny czas < idealnafigura.com/konsultacje > jesteśmy syci, mamy energię na codzienne wyzwania, wysypiamy się, nasz układ pokarmowy odżywa no i przede wszystkim waga spada a sylwetka się formuje, dodatkowo opieka specjalisty

Marian

~Marian -

ja nie jem żadnych mc donaldów ani kebabów, basen 2 - 3 razy w tygodniu, spacery 2 -3 w tygodniu takie około 4- 5km, czasami rower. i może waże jakieś 8kg za dużo niż powinienem ale jem wszystko piwko pije i czuje się świetnie. Jakbym odstawił alkohol to i jeszcze ze 3 kg bym zgubił

Reklama