Reklama

Jak zdrowo schudnąć - rady dietetyczki

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Nie należy chudnąć za szybko. Prawidłowe, bezpieczne chudnięcie wynosi od pół kilograma do kilograma na tydzień - radzi dietetyczka Ewa Sypnik z Centrum Dietetycznego SetPoint.

Zdjęcie

Nie zapominaj o aktywności fizycznej! /AFP
Nie zapominaj o aktywności fizycznej!
/AFP

Tylko dieta zbilansowana, urozmaicona i uregulowana pomaga w zrzuceniu kilogramów.

Reklama


Zdrowa dieta

- Trzeba pamiętać o minimum 4 - 5 posiłkach dziennie, żeby organizm to co zjada, wykorzystywał w danym momencie - radzi dietetyczka Ewa Sypnik. Między posiłkami powinniśmy robić 3, 4 godziny przerwy i gdy poziom glukozy zacznie spadać, dostarczać organizmowi kolejną porcję energii - suszone lub świeże owoce.

Zdrowa dieta powinna dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych, również węglowodanów, produktów pochodzenia mącznego. Pamiętać jednak trzeba o tym, żeby korzystać z nich racjonalnie, nie w ogromnych ilościach. Nie można opychać się ciastkami, słodyczami i tego typu produktami.

W diecie powinny przeważać produkty takie jak warzywa, owoce, białe mięso, grube kasze. Należy ograniczyć słodycze, alkohol, a białe pieczywo zastąpić ciemnym. Jeśli jemy mięso to jedzmy białe, ryby, więcej warzyw niż owoców. I dużo pijmy - 1,5 - 2 litrów dziennie. Unikajmy bananów i winogron, bo podwyższają poziom glukozy. Najlepsze w diecie są melony, truskawki, cytrusy i jabłka.

Efekt jo-jo

- Najgorszą rzecz, jaką możemy zrobić, to po odchudzaniu wrócić do złych nawyków żywieniowych - zaczynamy jeść "śmieciowo", nieregularnie. Zapominamy o aktywności fizycznej i w tym momencie organizm robi sobie zapasy - to jest efekt jo-jo. Trzeba zdecydować: "odchudzam się i wychodzę odpowiednio z diety", czyli nie przechodzić raptownie z 1200 na 2000 kcal dziennie - radzi dietetyczka.

Powinnyśmy powoli zwiększać dodatkowe kalorie - na początek 50 , potem 100 i więcej aż do dojdziemy do momentu, gdy organizm dobrze funkcjonuje, czyli nie chudnie i nie tyje - bilans energetyczny jest na właściwym poziomie. Trzeba pamiętać, że powinnyśmy dostarczać organizmowi tyle energii ile jej pożytkujemy.

Suplementy diety

Herbatki, zioła, różnego rodzaju pastylki mają tylko wspomagać odchudzanie. Mogą być stosowane jako suplement diety, a nie środek sam w sobie. - Nie łudźmy się, że herbatki, zioła czy inne propozycje, jakie można znaleźć na rynku zrobią coś za nas bez zmiany nawyków żywieniowych - one mają być zasadami na całe życie - radzi Ewa Sypnik.

Również trzeba uważać z preparatami zawierającymi kryszynę, senes - one rozleniwiają jelita i nie można pić ich zbyt często.

Przeczytaj relację z czata z Ewą Sypnik

Odwiedź też dział zdrowie

Artykuł pochodzi z kategorii: Diety

Więcej na temat:diety | organizm | dieta

Zobacz również

  • Dietetyczne chipsy i frytki? Sprawdź z czego możesz je zrobić!

    Świeże warzywa i owoce powinny stanowić pięć porcji pożywienia w ciągu dnia i być przede wszystkim sezonowe. więcej

Reklama

Skomentuj artykuł: Jak zdrowo schudnąć - rady dietetyczki

Przejdź do forum »

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7152

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

DBAMY O JAKOŚĆ! WYROŻNIJ ZA 1,23 PLN

Koszt całkowity SMS 1,23 PLN Nota prawna

? O co chodzi z wyróżnieniem

Wasze komentarze (163)

Dodaj komentarz

Reklama

Reklama