× m.interia.pl

Korzystasz z urządzenia mobilnego? Wybróbuj wersję Interii,
zaprojektowaną specjalnie dla Twojego urządzenia.

Reklama

Zdrowa dieta dla kobiety w każdym wieku

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Nie trzeba nikogo przekonywać, że istnieje związek pomiędzy tym, co jemy a zdrowiem. Ale nasz organizm w każdym wieku ma inne potrzeby. Sprawdź, jaka dieta może je zaspokoić.

Zdjęcie

Nasz organizm w każdym wieku ma inne potrzeby /© Panthermedia
Nasz organizm w każdym wieku ma inne potrzeby
/© Panthermedia

6 najważniejszych zasad dla ciebie

Niezależnie od wieku, wszystkie najważniejsze składniki odżywcze powinny codziennie znaleźć się na twoim talerzu. Nasza ekspertka podpowiada, jak dokonywać dobrych wyborów i jakich zasad żywieniowych należy przestrzegać, aby cieszyć się nie tylko smukłą figurą, ale przede wszystkim dobrym zdrowiem.

Reklama

• Nie zapominaj o piciu wody: Tylko dobrze nawodniony organizm może prawidłowo funkcjonować. Wystarczająca ilość płynów ułatwia usuwanie toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii. Pij ok. 3 litrów wody mineralnej dziennie.

• Śniadanie to twój najważniejszy posiłek: To pierwszy posiłek po nocnej przerwie. Powinnaś go zjeść nie później niż godzinę po wstaniu. Muszą się w nim znaleźć: pełnowartościowe białko (twaróg), dobre tłuszcze (pestki np. dyni) oraz węglowodany złożone (płatki zbożowe) i proste (owoce). Takie śniadanie doda ci energii i przyspieszy metabolizm.

Uwaga! Nasz organizm jest tak "zaprogramowany", że jeśli zrezygnujesz ze śniadania, cały dzień będziesz miała ochotę podjadać, a wieczorem zjesz za dużo.

• Nie rezygnuj z węglowodanów: Nie da się ich zastąpić żadnymi innymi składnikami odżywczymi. Są jedynym źródłem energii dla mózgu. Można je podzielić na proste i złożone. Węglowodany złożone to np. kasze, pełnoziarniste pieczywo, naturalne płatki owsiane. Te produkty mogą być elementem każdego posiłku. Węglowodany proste to np. owoce czy miód.

Powinny znajdować się w naszym jadłospisie, ale tylko w dwóch pierwszych posiłkach czyli na śniadanie i II śniadanie (zakładając, że jesz 5 dobrze zbilansowanych posiłków dziennie). Nie powinno się natomiast jadać owoców wieczorem.

Zdjęcie

Pamiętaj o ruchu /© Panthermedia
Pamiętaj o ruchu
/© Panthermedia
• Brak białka spowolni twoją przemianę materii: We wszystkich tkankach naszego organizmu jest obecne białko. Jeśli nie dostarczamy sobie odpowiedniej ilości białka w codziennym jedzeniu, organizm zacznie "spalać" je np. z mięśni. A im mniej masz mięśni, tym wolniejsza jest twoja podstawowa przemiana materii i zaczynasz przybierać na wadze. Dlatego każdy posiłek, jaki spożywasz w ciągu dnia powinien zawierać źródło pełnowartościowego białka np. mleko lub jego przetwory czyli twaróg, kefir, chude mięso, rybę, jajko.

• Jedząc warzywa, nie będziesz tyła: Błonnik i antyutleniacze, które zawierają warzywa, wspomagają obniżanie poziomu trójglicerydów we krwi, zmniejszają uczucie głodu, ułatwiają wypróżnianie, oczyszczają organizm z metali ciężkich, substancji rakotwórczych, pomagają wiązać nadmiar kwasu solnego w żołądku.

Uwaga! 20 do 40 gramów błonnika dziennie sprzyja odchudzaniu.

• Tłuszcze też są potrzebne,ale nie w nadmiarze: Są niezbędnym składnikiem pokarmowym.

Trzeba jednak wiedzieć, jaki ich rodzaj i w jakich proporcjach jest dla ciebie najlepszy. Kwasy tłuszczowe w twojej diecie powinny pochodzić z takich źródeł jak: ryby, nasiona np. pestki słonecznika, dyni a także różne odmiany orzechów.

Cenne są też nieprzetworzone, tłoczone na zimno oleje roślinne takie jak np. oliwa z oliwek extra virgin, czy mniej znany olej lniany. Jedz tylko sporadycznie, w bardzo niewielkich ilościach tłuszcze zwierzęce np. smalec. Z umiarem sięgaj po masło. Unikaj produktów, które zawierają tłuszcze trans np. herbatniki paczkowane, czipsy, frytki, gotowe ciastka.

Artykuł pochodzi z kategorii: Diety

Świat kobiety

Zobacz również

  • Regularne spożywanie posiłków zapobiega nadwadze

    Regularność spożywania posiłków to istotny, lecz często lekceważony element zdrowego stylu odżywiania. Posiłki powinny być jedzone o stałych porach, a przerwy między nimi nie powinny przekraczać... więcej

  • Oceń tekst

    Ocen: 43

Reklama

Skomentuj artykuł: Zdrowa dieta dla kobiety w każdym wieku

Przejdź do forum »

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

70040

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

Koszt całkowity SMS 0,62 PLN Nota prawna

? O co chodzi z wyróżnieniem

Wasze komentarze (33)

Dodaj komentarz
by paula

~by paula -

to pomaga po 3 miesiącach stosowania się do tej diety schudłam to jest nie możliwe ale jednak a próbowałam różnych środków to naprawdę pomaga

Ola

~Ola -

swojego przede wszystkim piję zieloną herbatę z algami (sea detox Irvinga) i uważam, że to świetny sposób na oczyszczenie organizmu, daleko lepszy niż picie jedynie wody, co do reszty artykułu - to jedynie dowód na to, że przy odchudzaniu potrzebny jest przede wszystkim zdrowy rozsądek.

eliza

~eliza -

Ja tak na powaznie zaczełam sie teraz zastanawiac nad dieta Dukana. Jednak skoro tyle gwiazd przechodzi na ta diete,i z tego co słysze widza efekty,wiec czemu nie spróbowac samemu. Zwlaszcza ze juz neidługo bedzie sylwester.

Ola

~Ola -

bialka, dla pan do pracy,na fitness,dla panow na siłownię.n aodchudzanie dietą Dukana-super!

henryc

~henryc -

Mit nr 1 : Ludzie, którzy maja wysoki poziom cholesterolu, są bardziej podatni na atak serca. Prawda : Młodzież oraz ludzie w średnim wieku, u których poziom cholesterolu przekracza 350, znajduja się tak naprawde w takim samym zagrożenia jeżeli chodzi o zawał, jak ludzie, u których ten poziom jest znacznie poniżej tego pułapu.Natomiast dla mężczyzn w wieku dojrzałym oraz dla wszystkich kobiet, niezaleznie od wieku, wysoki cholesterol wpływa pozytywnie na długość życia. Mit nr 2 : Cholesterol i tłuszcze nasycone zatykaja tętnice. Prawda : Tak naprawdę ilość cholesterolu i nasyconych tłuszczy w tetnicach nie stanowi dla nich samych żadnej przeszkody, żadnego problemu. To co istotnie sie na nich osadza to wapń, który następnie ulega utwardzeniu i to jest rzeczywistą przyczyną problemów. Natomiast kwasy tłuszczowe zostają rozłożone. Mit nr 3 : Spożywanie pokarmów bogatych w nasycone tłuszcze i cholesterol powoduje wzrost poziomu cholesterolu we krwi i naraża nas na zawał serca. Prawda : Przeprowadzono w tym kierunku wiele naukowych badań i jak do tej pory, absolutnie ŻADNO z nich nie potwierdza, jakoby istniał jakiś związek pomiędzy w/w elementami diety, a zawałem. Dowodem na poparcie tej tezy, moga być natomiast Amerykanie, którzy w pewnym momencie pod wpływem ostrzeżeń dietetyków zredukowali znacznie ilość tłuszczów i cholesterolu w diecie, czego wynikiem był-paradoksalnie- wzrost liczby zawałów. Mit nr 4 : Leki obniżające poziom cholesterolu uratowały wielu ludziom zycie. Prawda : Dwa ostatnie eksperymenty, przeprowadzone na ponad 10 tys. osobach, dowodzą iż leki te nie wpłynęły na poprawę stanu zdrowia pacjetów, ani tym bardziej na ich wyleczenie się. Mit nr 5 : Kraje, w których dieta mieszkańców opiera sie głównie na tłuszczach zwierzecych i cholesterolu, notuje się ogromne ilości zawałów. Prawda : Mamy wiele wyjatków od tej “reguły”. Chociażby Hiszpania, Szwajcaria czy Francja, gdzie spozycie w/w stanowi wieksza część jadłospisu. Widzimy zatem, że takie połączenie składników NIE JEST przyczyną, dla której co roku odnotowuje się horendalną ilość zawałów. Dowodem sa kraje wysoko rozwiniete i bogate, gdzie ludzie- paradoksalnie- spozywaja dużą ilość pokarmów pochodzenia zwierzecego, odnotowuje się mase innych czynników, które maja wpływ na częstotliwość ataków serca.

baba

~baba -

Z powyższego wynika, że kobiet 60+ już nie ma, jeśli sa to poza zasięgiem internetu, a fe nieładnie.

sssss

~sssss -

to co jest tu zapisane to szmira nie dieta. Groch z kapustą jednym słowem. Dieta powinna byc opracowana dla kazdego indywidualnie, po przeprowadzonych badaniach a przedewszystkim okresleniu grupy krwi. Ja mam grupe O dla mnie mąka i mleko to trucizna.

eva

~eva -

a jogurty z dodatkiem skrobii modyfikowanej to juz bomba dla organizmu, zabojstwo

bedzia

~bedzia -

Dla mnie zawsze ważna była zgrabna sylwetka i zdrowy tryb życia. Po dwóch ciążach znacznie przybrałam na wadze, na wielu dietach chudłam 5-7 kg i niestety kilogramy powracały. Dopiero na diecie komórkowej (idealnafigura.com/konsultacje) pozbyłam się 17 kilogramów, nosze rozmiar 38 i świetnie się czuję, co najważniejsze na moim ciele nie ma tłuszczu i mam właściwe proporcje, mogę cieszyć się życiem.

Ecogotowanie

~Ecogotowanie -

Słyszeliście o gotowaniu ekologicznym? Z czym Wam się kojarzy takie hasło? Z gotowaniem energooszczędnym? A może produktami ekologicznymi?

Reklama