Reklama

Zdrowa dieta dla kobiety w każdym wieku

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Nie trzeba nikogo przekonywać, że istnieje związek pomiędzy tym, co jemy a zdrowiem. Ale nasz organizm w każdym wieku ma inne potrzeby. Sprawdź, jaka dieta może je zaspokoić.

Zdjęcie

Nasz organizm w każdym wieku ma inne potrzeby /© Panthermedia
Nasz organizm w każdym wieku ma inne potrzeby
/© Panthermedia

6 najważniejszych zasad dla ciebie

Niezależnie od wieku, wszystkie najważniejsze składniki odżywcze powinny codziennie znaleźć się na twoim talerzu. Nasza ekspertka podpowiada, jak dokonywać dobrych wyborów i jakich zasad żywieniowych należy przestrzegać, aby cieszyć się nie tylko smukłą figurą, ale przede wszystkim dobrym zdrowiem.

Reklama

• Nie zapominaj o piciu wody: Tylko dobrze nawodniony organizm może prawidłowo funkcjonować. Wystarczająca ilość płynów ułatwia usuwanie toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii. Pij ok. 3 litrów wody mineralnej dziennie.

• Śniadanie to twój najważniejszy posiłek: To pierwszy posiłek po nocnej przerwie. Powinnaś go zjeść nie później niż godzinę po wstaniu. Muszą się w nim znaleźć: pełnowartościowe białko (twaróg), dobre tłuszcze (pestki np. dyni) oraz węglowodany złożone (płatki zbożowe) i proste (owoce). Takie śniadanie doda ci energii i przyspieszy metabolizm.

Uwaga! Nasz organizm jest tak "zaprogramowany", że jeśli zrezygnujesz ze śniadania, cały dzień będziesz miała ochotę podjadać, a wieczorem zjesz za dużo.

• Nie rezygnuj z węglowodanów: Nie da się ich zastąpić żadnymi innymi składnikami odżywczymi. Są jedynym źródłem energii dla mózgu. Można je podzielić na proste i złożone. Węglowodany złożone to np. kasze, pełnoziarniste pieczywo, naturalne płatki owsiane. Te produkty mogą być elementem każdego posiłku. Węglowodany proste to np. owoce czy miód.

Powinny znajdować się w naszym jadłospisie, ale tylko w dwóch pierwszych posiłkach czyli na śniadanie i II śniadanie (zakładając, że jesz 5 dobrze zbilansowanych posiłków dziennie). Nie powinno się natomiast jadać owoców wieczorem.

Zdjęcie

Pamiętaj o ruchu /© Panthermedia
Pamiętaj o ruchu
/© Panthermedia
• Brak białka spowolni twoją przemianę materii: We wszystkich tkankach naszego organizmu jest obecne białko. Jeśli nie dostarczamy sobie odpowiedniej ilości białka w codziennym jedzeniu, organizm zacznie "spalać" je np. z mięśni. A im mniej masz mięśni, tym wolniejsza jest twoja podstawowa przemiana materii i zaczynasz przybierać na wadze. Dlatego każdy posiłek, jaki spożywasz w ciągu dnia powinien zawierać źródło pełnowartościowego białka np. mleko lub jego przetwory czyli twaróg, kefir, chude mięso, rybę, jajko.

• Jedząc warzywa, nie będziesz tyła: Błonnik i antyutleniacze, które zawierają warzywa, wspomagają obniżanie poziomu trójglicerydów we krwi, zmniejszają uczucie głodu, ułatwiają wypróżnianie, oczyszczają organizm z metali ciężkich, substancji rakotwórczych, pomagają wiązać nadmiar kwasu solnego w żołądku.

Uwaga! 20 do 40 gramów błonnika dziennie sprzyja odchudzaniu.

• Tłuszcze też są potrzebne,ale nie w nadmiarze: Są niezbędnym składnikiem pokarmowym.

Trzeba jednak wiedzieć, jaki ich rodzaj i w jakich proporcjach jest dla ciebie najlepszy. Kwasy tłuszczowe w twojej diecie powinny pochodzić z takich źródeł jak: ryby, nasiona np. pestki słonecznika, dyni a także różne odmiany orzechów.

Cenne są też nieprzetworzone, tłoczone na zimno oleje roślinne takie jak np. oliwa z oliwek extra virgin, czy mniej znany olej lniany. Jedz tylko sporadycznie, w bardzo niewielkich ilościach tłuszcze zwierzęce np. smalec. Z umiarem sięgaj po masło. Unikaj produktów, które zawierają tłuszcze trans np. herbatniki paczkowane, czipsy, frytki, gotowe ciastka.

Artykuł pochodzi z kategorii: Diety

Świat kobiety

Zobacz również

Reklama

Skomentuj artykuł: Zdrowa dieta dla kobiety w każdym wieku

Przejdź do forum »

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7152

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

DBAMY O JAKOŚĆ! WYROŻNIJ ZA 1,23 PLN

Koszt całkowity SMS 1,23 PLN Nota prawna

? O co chodzi z wyróżnieniem

Wasze komentarze: 33,

przeczytane przez: 49 osób Dodaj komentarz

Reklama

Reklama