Fitness dla oczu

Aby długo cieszyć się dobrym wzrokiem, trzeba dbać o kondycję oczu równie starannie, jak o ich urodę.

Zmęczenie i stres mają ogromny wpływ na nasz wzrok. Kiedy jesteśmy niewyspane lub przepracowane, gorzej widzimy. Obraz staje się mniej ostry, przed oczami pojawiają się mroczki. Z kolei długotrwałe napięcie powoduje, że mięśnie, które sterują gałkami ocznymi, szybciej się męczą.

Ćwiczymy wzrok

Reklama

Kondycję wzroku można poprawić, a mięśnie oczu wzmocnić odpowiednią gimnastyką. Ćwiczenia są proste i da się je wykonać w każdych warunkach.

• Patrzenie w jeden punkt. Wybierz punkt, np. plamkę na ścianie. Poruszaj głową na boki, w górę i w dół, starając się nie odrywać od niego wzroku.

• Wodzenie oczami. Ćwiczenie składa się z 4 faz. Nie poruszając głową przesuwaj wzrok w lewo i w prawo, w górę i w dół, w górny róg pola widzenia, a następnie w dolny.

• Rysowanie ósemek. Spróbuj namalować oczami wyimaginowaną ósemkę, najpierw w pionie, a potem w poziomie.

• Przenoszenie wzroku. Wybierz przedmiot znajdujący się w odległości 30-40 centymetrów, np. lampę. Patrz na niego przez chwilę, a potem przenieś wzrok na obiekt bardziej oddalony, np. drzewo za oknem.

• Relaksujący masaż. Rozluźni mięśnie oczu, poprawi ukrwienie gałek ocznych. Delikatnymi,

okrężnymi rucham masuj nasadę nosa i okolice oczu. Lekko uciskaj i oklepuj najpierw oczodół, potem powieki.

Anita Czerska, konsultacja: dr n. med. Alicja Dreksler-Tkacz, okulista

Czytaj więcej w najnowszym wydaniu magazynu "Kobieta i Życie". W sprzedaży od 11 stycznia.

Dowiedz się więcej na temat: zmęczenie | stres | wzrok | oczy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje