​6 błędów, przez które nie możesz pozbyć się tłuszczu na brzuchu

Jednym z najczęściej pojawiających się problemów podczas odchudzania jest trudna do usunięcia tkanka tłuszczowa na brzuchu. Wiele osób skarży się, że mimo diety i intensywnych ćwiczeń cały czas nie może pozbyć się znienawidzonej oponki. Jeśli ty również do nich należysz, podpowiemy ci, co robisz nie tak.

1. Nieodpowiednio ćwiczysz

Kilkaset brzuszków z pewnością pozytywnie wpłynie na twoje ciało, ale nie przyspieszy wyszczuplania brzucha. Ćwiczenia te wzmocnią mięśnie, ale niewiele ci to pomoże, jeśli nadal będzie je zasłaniać zbędna tkanka tłuszczowa. Aby się jej pozbyć, zaplanuj poranne ćwiczenia cardio - bieganie w umiarkowanym tempie, jazdę na rowerze czy pływanie. Dzięki nim o wiele skuteczniej pozbędziesz się zbędnych centymetrów w talii.

2. Spożywasz za dużo soli

Reklama

Nadmierne spożycie soli sprzyja obrzękom i gromadzeniu się nadmiaru wody w organizmie. To dlatego twój brzuch wydaje się jeszcze większy, mimo że chudniesz i pozbywasz się tkanki tłuszczowej. Wydaje ci się, że solisz mało lub prawie wcale? Uważaj więc na gotowe mieszanki przypraw, potrawy z restauracji, gotowe dania oraz przetworzoną żywność - zwykle to one kryją w sobie zbyt duże ilości soli.

3. Jesz za mało produktów bogatych w magnez

Magnez jest minerałem, który bardzo pomaga w odchudzaniu. Według badań opublikowanych w 2013 roku w "Journal of Nutrition" duża zawartość tego pierwiastka w diecie jest powiązana z niewielką ilością glukozy i insuliny we krwi, a to one odpowiadają za odkładanie się tkanki tłuszczowej. Ponadto magnez ma korzystny wpływ na usuwanie nadmiaru wody z organizmu.

4. Zbyt mało odpoczywasz

Zmęczenie i zbyt krótki sen mają negatywny wpływ nie tylko na twoje samopoczucie, lecz także na sylwetkę. Zwiększają one poziom hormonu odpowiedzialnego za uczucie głodu, a przez to jest ci o wiele trudniej oprzeć się pokusie jedzenia i prawdopodobnie masz większą ochotę na żywność bogatą w tłuszcze.

5. Spożywasz za dużo cukru

Istnieje silny związek pomiędzy dużą ilością tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha a spożyciem cukru - słodyczy, białego pieczywa, makaronów i słodzonych napojów oraz soków. Zastąp je niegazowaną wodą mineralną, zamiast ulubionych batoników zjedz garść orzechów, a zamiast makaronu - kaszę, np. jaglaną lub gryczaną. Do słodzenia kawy i herbaty używaj stewii - naturalnej substancji słodzącej, która ma zero kalorii.

6. Zapominasz o naturalnym wspomaganiu

Na rynku dostępne są różne suplementy przyspieszające spalanie tłuszczu. Wiele osób omija je szerokim łukiem w obawie o to, że nie działają. Skuteczność niektórych z nich została jednak potwierdzona naukowo podczas wielu badań klinicznych. Do takich sprawdzonych naturalnych spalaczy tłuszczu należy ekstrakt ze skórki owocu Garcinia Cambogia. Przyspiesza usuwanie z organizmu tkanki tłuszczowej, zapobiega jej ponownemu odkładaniu się i hamuje apetyt na słodycze. Jeśli więc zależy ci na wyszczupleniu ciała, szukaj produktów z Garcinia Cambogia oraz innymi składnikami wzmacniającymi efekty odchudzania, na przykład z chromem.


INTERIA.PL/Informacja prasowa

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje