Chudnij bez wyrzeczeń!

11 najlepszych sposobów na wilczy głód:

Jogurt z muesli, płatkami, otrębami, rodzynkami i orzeszkami nie tylko cię nasyci, ale i zapewni doskonały start na cały dzień. Zapobiegnie także atakom niepohamowanego głodu między posiłkami.

Reklama

Zdrowe co nieco między posiłkami utrzymuje żołądek w ryzach

W żołądku ci burczy, a do obiadu masz 2 godziny. Nie sięgaj po kaloryczną przekąskę, np. kanapki z wędliną. Nie nasyci cię, ale sprawi, że przybędzie ci na wadze. Lepiej zjedz coś lżejszego, np. kawałek sera, kilka winogron, jogurt (np. z płatkami owsianymi). Poskromią głód i przyspieszą przemianę materii.

Kto w czasie jedzenia często odkłada sztućce, ten z reguły je mniej

Jedz powoli. Daj sobie czas na spokojny posiłek, bez pośpiechu. Uczucie sytości rodzi się w mózgu dopiero po 20 minutach. Dobrym sposobem, aby go poczuć, jest odkładanie co jakiś czas sztućców na bok i rozmowa z towarzyszącymi osobami. Zjesz mniej, a będziesz najedzona. Po głównym daniu zrób 5 minut przerwy przed następnym.

Przechytrz swój mózg za pomocą zapachu

Masz apetyt na jakąś potrawę. Ale kiedy ją gotujesz, tracisz na nią ochotę. Zapachy pobudzają bowiem rejony mózgu, które znajdują się w sąsiedztwie stref odpowiedzialnych za uczucie sytości. Mózg otrzymuje sygnał, że coś zjadłaś. Zanim więc sięgniesz po przekąskę, zajmij się przygotowywaniem jedzenia. To zmniejszy atak głodu.

Często zmieniaj kompozycje posiłków

Prawidłowe zestawienie składników jedzenia utrzymuje w normie wytwarzanie insuliny i hamuje ataki głodu. Najkorzystniej dla organizmu, gdy danie składa się z białek i węglowodanów. Dobrą kombinacją jest np. połączenie ryby z warzywami lub wafli ryżowych z jajecznicą z ziołami. Możesz też zjeść tylko samą lekkostrawną rybę z chlebem lub ziemniakami.

Dowiedz się więcej na temat: czekolady | głód | odchudzanie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje