Co jeść, żeby szybciej spalać kalorie?

Moda na diety-cud to już zdecydowanie przeżytek. Wiadomo jednak, że regularne ćwiczenia połączone z odpowiednim odżywianiem, mogą przynieść świetne efekty, widoczne nie tylko w sylwetce ciała, ale także w samopoczuciu. Oto pięć składników, które dodane do codziennego jadłospisu mogą sprawić, że znacznie przyspieszymy proces spalania kalorii.

Grejpfruty

Reklama

Znacznie przyspieszają metabolizm. Są bardzo sycące i bogate w błonnik, dzięki czemu korzystnie wpływają na poziom glukozy we krwi. Sprawdzają się świetnie w lekkich sałatkach i sokach, w szczególności smoothies.

Seler

Zawierają bardzo mało kalorii i niezwykle dużo wody, dzięki czemu są uważane za niezbędną część dobrze zbilansowanej diety. Nie są jednak dobre jako kluczowy element jadłospisu, ponieważ nie dostarczają wystarczającej ilości potrzebnych składników odżywczych. Dobrze jest więc łączyć je z innymi pozycjami z tej listy.

Kwasy omega-3

Zostało potwierdzone, że składniki zawierające kwasy omega-3 funkcjonują jako regulatory metabolizmu. Wpływają pozytywnie na poziom leptyny, która bierze udział w regulowaniu pobierania pokarmu oraz poziomu spalania tłuszczu. Niedostatek tych kwasów możemy uzupełnić jedząc ryby, w szczególności tuńczyki, śledzie, sardynki czy łososie.

Bogatym źródłem kwasów omega-3 są również: olej rzepakowy i sojowy, migdały, nasiona lnu, masło, pestki dyni oraz orzechy.

Ananas
 
Ananas pomoże ci wyszczuplić brzuch, zapobiegnie rozdęciu żołądka i może pomóc twojemu ciału spalić kilka dodatkowych kalorii. Ananas to bogaty w składniki odżywcze owoc zawierający witaminę C, mangan, tiaminę, miedź, błonnik i witaminę B-6.

Dodatkowo, ananas zawiera jeden bardzo ważny enzym: bromelinę, która znajduje się w łodydze i w soku z ananasa. Enzym ten metabolizuje białko, przyczyniając się do wielu korzyści zdrowotnych oraz redukcji tkanki tłuszczowej.

Szałwia hiszpańska - czyli chia

Ostatnim elementem może być szałwia hiszpańska (znana często pod nazwą nasion chia), bogata w proteiny, błonnik i kwasy omega-3. Pomaga usprawnić metabolizm, zmniejsza łaknienie, zwiększa poziom glukagonu, hormonu odpowiedzialnego za poziom glukozy we krwi oraz spalanie tłuszczu.

Wystarczy namoczyć nasiona przez około 15 minut tak, aby się powiększyły i dodać je do sałatek, jogurtów czy owsianki. Pomogą utrzymać uczucie sytości oraz będą pomocne w żmudnej walce z podjadaniem.


Zrezygnuj z niezdrowego, wysokokalorycznego pożywienia na rzecz lekkostrawnych i niskokalorycznych przekąsek, które szybko pomogą ci schudnąć. Pozytywne efekty zdrowotne pojawią się szybciej niż myślisz!

Zespół Lionfitness

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje