Co możesz zrobić dla swojego zdrowia... oglądając tv

Czas spędzony przed telewizorem nie musi oznaczać bezczynnego lenistwa. Możesz w tym czasie sporo zrobić dla poprawy swojego... zdrowia.

Statystyki wykazują, że około 3,5 godziny dziennie spędzamy przed telewizorem. Jeśli w tym czasie ruszamy tylko palcem zmieniając kanały i buzią pochłaniając czipsy, szybko dorobimy się nadwagi, kłopotów z kręgosłupem lub nadciśnienia.

Reklama

Ale nie musi tak być. Oglądając ciekawy program, można wykonywać np. proste ćwiczenia, automasaż, a nawet domowe zabiegi lecznicze, na które zwykle nie mamy czasu. Dzięki temu rozluźnimy mięśnie, poprawimy krążenie krwi, zrelaksujemy nie tylko głowę, ale całe ciało.

Wypróbuj nasze propozycje. Możesz także ułożyć swój własny program aktywnego oglądania TV. Wtedy oglądanie ulubionych programów na pewno wyjdzie ci na zdrowie.

Popraw krążenie w nogach

Chcesz położyć się na wygodnej kanapie i obejrzeć serial? Ok. Ale ułóż się tak, aby twoje nogi zmęczone po całym dniu też mogły odpocząć. Zdejmij uciskające części garderoby np. podkolanówki czy skarpetki. Posmaruj podudzia preparatem likwidującym obrzęki i wzmacniającym żyły. Połóż się wygodnie z nogami uniesionymi na wysokość około 30 cm. Możesz je oprzeć np. o oparcie kanapy. Pod kolana podłóż poduszkę tak, aby nie "wisiały" w powietrzu.

Dzięki takiej pozycji odpłynie z nóg nadmiar krwi rozpychający żyły. To jedna z częstych przyczyn powstawania żylaków. Krew odpłynie w kierunku serca i dzięki temu z nóg stopniowo zniknie opuchlizna oraz minie nieprzyjemne uczucie zmęczenia.

Wymasuj stopy

Gdy cały dzień chodziłaś na wysokich obcasach, masz teraz okazję zadbać o swoje stopy. Siedząc w fotelu, wymocz je w misce z wodą z dodatkiem soli np. bocheńskiej. Potem osusz je, wetrzyj krem i załóż bawełniane skarpetki. Zmęczonym stopom doskonale zrobi również akupresurowy masaż punktów refleksyjnych, które znajdują się na podeszwach.

To metoda zaczerpnięta z medycyny chińskiej. Jest doskonałym sposobem pobudzenia sił witalnych. Masaż stóp możesz wykonać za pomocą drewnianych korali, wałków lub specjalnych piłeczek z wypustkami. Przesuwaj gołą stopą po urządzeniu i stopniowo zwiększaj siłę nacisku. Każdą stopę masuj przynajmniej 5 minut.

Ćwicz mięśnie karku i szyi

Jeśli masz pracę, która wymaga siedzenia przez kilka godzin dziennie przy biurku, przyda ci się krótki trening mięśni karku i szyi. Pozbawione aktywności fizycznej są słabe i przestają zapewniać skuteczną stabilizację kręgosłupowi szyjnemu. Z czasem prowadzi to do choroby zwyrodnieniowej tego odcinka kręgosłupa.

Dlatego, siedząc w fotelu ćwicz: zrób najpierw serię 6 okrężnych ruchów głową w prawo, a potem tyle samo w lewo. Następnie wykonaj 6 ruchów "tak - tak", a potem 6 "nie - nie". Odpocznij i powtórz dwa razy cały zestaw ćwiczeń.

Dowiedz się więcej na temat: masaż | mięśnie | zdrowie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje