Dieta orientalna: Odchudza i oczyszcza

Ryż, owoce, jarzyny to główne składniki diety Dalekiego Wschodu. Choć wydaje się być egzotyczna, jest prosta, tania oraz skuteczna.

Jeśli jesteś przemęczona, zajadasz stresy, żyjesz w ciągłym pośpiechu, ta dieta jest stworzona dla ciebie.

Reklama

Działa bowiem jak doskonała kuracja oczyszczająca. A poza tym dodaje energii, wzmacnia mięśnie oraz skutecznie spala nagromadzony tłuszczyk. A to dzięki głównym jej składnikom: ryżowi, warzywom i produktom sojowym (kiełkom, tofu, olejowi, sosowi).

Twórcy diety orientalnej dzielą produkty na trzy grupy: białkowe, węglowodanowe i neutralne.

Sekretem jest takie komponowanie posiłków, aby utrzymana była odpowiednia równowaga między produktami ze wszystkich grup. W myśl tej zasady dania białkowe należy łączyć z warzywami i owocami i jeść koło południa. Dania węglowodanowe zaś wieczorem.

Grupy białkową i węglowodanową możesz połączyć przy obiedzie, ale nie kolacji. Produkty neutralne jedz do woli z białkowymi i węglowodanami. Należy jeść 5 posiłków dziennie i nie zapominać o piciu mineralnej wody (1,5 l). Nie musisz liczyć kalorii ani głodować.

Trzy grupy produktowe

Grupa białkowa:

Ryby, owoce morza, chude mięso, drób, soja, jajka oraz chudy nabiał

Produkty z grupy białkowej musisz jeść codziennie, najlepiej na obiad. Węglowodany także powinnaś jeść każdego dnia, ale wieczorem. Łącz z nimi produkty z grupy neutralnej.

Grupa węglowodanowa:

Ryż (najlepiej dziki i długoziarnisty), makaron (szczególnie sojowy i razowy), chleb, słodkie owoce (banany, suszone figi, rodzynki), soczyste owoce (jabłka, cytryny, kiwi, truskawki, maliny)

Grupa neutralna:

Warzywa, produkty pełnomleczne, grzyby, orzechy, oleje, przyprawy

Kurczak słodko- -kwaśny

Składniki na 1 porcję, ok. 270 kcal:

Filet z piersi kurczaka pokroić w paski. Posmarować sosem sojowym i keczupem (po łyżce), oprószyć solą i pieprzem, odstawić na 30 minut. Małą cebulę obrać, posiekać. Mrożonkę mieszanka chińska (3-4 łyżki) wsypać na rozgrzany olej (łyżka), podsmażyć. Dodać kurczaka, usmażyć. Dodać pokrojony ananas z zalewy (krążek), przyprawić. Zjeść z ryżem.

Sałatka ryżowa z rybą

Składniki na 1 porcję, ok. 390 kcal:

Ryż długoziarnisty (8 dag) ugotować na sypko z curry (1/2 łyżeczki). Schłodzić. Filet rybny (8 dag) umyć, osuszyć, pokroić w kostkę i ugotować w osolonym wrzątku. Pomidor pokroić w kostkę, cebulę posiekać, ząbek czosnku przecisnąć przez praskę. Wszystkie składniki wymieszać, przyprawić solą, pieprzem, sokiem z cytryny, skropić oliwą (łyżka).

Dziki ryż z pomidorami

Składniki na 1 porcję, ok. 190 kcal:

Dziki ryż (10 dag) ugotować w osolonej wodzie zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Odcedzić, wymieszać z masłem (2 łyżki), odstawić na chwilę w ciepłe miejsce. Pomidory (2 twarde) umyć, osuszyć, pokroić w plastry, podsmażyć z obu stron na oleju (łyżka). Plastry pomidorów oprószyć solą, przekładać gorącym ryżem. Udekorować rozmarynem.

Kurczak na ryżu

Składniki na 1 porcję, ok. 455 kcal:

Filet z piersi z kurczaka (10 dag) pokroić na plastry. Oprószyć solą, pieprzem i papryką. Wstawić do lodówki. Na rozgrzanym maśle (1/2 łyżki) zeszklić posiekaną małą cebulę. Dodać ryż (5 dag), przesmażyć. Zalać wodą, posolić, ugotować. Brokuł (mały) podzielić na różyczki, ugotować w osolonym wrzątku. Plastry mięsa usmażyć na rozgrzanym oleju (łyżka), połączyć z ryżem i brokułami.

Sałatka chińska

Składniki na 1 porcję, ok. 210 kcal:

Makaron sojowy (1/4 paczki) zalać lekko osolonym wrzątkiem i odstawić na 20 minut pod przykryciem. Mieloną wołowinę (5 dag) usmażyć na rozgrzanym oleju (łyżka), przyprawić solą i pieprzem. Schłodzić. Trzy kolorowe papryki (po 1/4 strąka) i cebulę (małą) pokroić w kostkę. Makaron, mięso i warzywa włożyć do salaterki, wymieszać, przyprawić do smaku solą, pieprzem i ostrą papryką.

Składniki na 6 porcji, ok. 180 kcal:

Ryby (okoń, płoć - 1 kg) sprawić, duże kawałki pokroić. Włoszczyznę (pęczek) oczyścić, pokroić w słupki. Ziemniaki (30 dag) obrać, pokroić w kostkę. Głowy i płetwy ryby włożyć do garnka, wlać 2 litry zimnej wody, lekko osolić, dodać listek laurowy i ziele angielskie (2 ziarna). Szumując, zagotować. Przecedzić, dodać warzywa, gotować 20 minut. Dodać mięso ryby, gotować kilka minut, przyprawić.

Chwila dla Ciebie
Dowiedz się więcej na temat: jarzyny | mięso | makaron | warzywa | diety | owoce | dieta | odchudzanie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje