Diety idealne na lato

Dzięki tym propozycjom można stracić kilka zbędnych kilogramów, a przy okazji zyskać kondycję oraz promienny wygląd.

Kiedy jest gorąco, nasz organizm domaga się wody i składników mineralnych. Chętniej więc sięgamy po lekkostrawne dania. Szybciej też czujemy się syte. Wakacje są zatem wymarzoną porą na odchudzanie. Przedstawiamy najbardziej popularne na świecie diety letnie. Specjalnie dla nas komentuje je dietetyczka - dr inż. Agnieszka Leciejewska, która na co dzień aktywnie wspiera kobiety walczące z nadwagą.

Owocowa na lepszą przemianę materii

Reklama

Ułatwia pozbycie się toksyn, wspomaga pracę jelit, rozjaśnia poszarzałą cerę. Restrykcyjna, bezalkoholowa, bez kawy i herbaty. Ta dieta to sekret aktorek, piosenkarek i modelek. Stosuje się ją przez dwa dni i można do niej wracać przez cały rok, nawet co tydzień. Pozwala jednorazowo stracić na wadze nawet od 2 do 4 kilogramów.

Dla kogo: Dla kobiet, które oczekują szybkiego efektu, chcą się poczuć lekko (cierpią np. z powodu zaparć), ale nie mają poważniejszych problemów zdrowotnych. Ostrożność w stosowaniu tej diety jest szczególnie zalecana u osób, które cierpią z powodu chorób wątroby i trzustki. Dieta ta jest dobrą propozycją dla kobiet, które żyją w dużych miastach w ciągłym stresie lub rzuciły palenie i chcą poprawić wygląd zmęczonej cery.

Owocowe menu jest bogate w przeciwutleniacze, takie jak witamina C, flawonoidy oraz antocyjany, które walczą ze szkodliwymi wolnymi rodnikami, obecnymi między innymi w dymie tytoniowym i spalinach.

Zasady: Przez wybrane dwa dni w tygodniu jemy tylko owoce oraz pijemy wodę mineralną (dziennie 8-10 szklanek). Można jeść różne owoce lub wybrać jeden rodzaj (np. truskawki czy winogrona). Owoce jemy surowe lub pieczemy, dusimy, gotujemy. Nie doprawiamy do smaku, jako jedyny dodatek można stosować szczyptę cynamonu. Wspaniale podkreśla aromat nie tylko pieczonych jabłek, ale także truskawek i pomarańczy.

Zdaniem dietetyka: Taką dwudniową kurację dobrze co jakiś czas powtarzać, bo dwa dni nie wystarczą, aby spalić tłuszcz i trwale zmniejszyć masę ciała. W tym czasie można jednak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu. Dla lepszych efektów proponuję jedzenie owoców o mniejszej zawartości cukrów, a większej ilości błonnika, np. truskawki, maliny, porzeczki lub cytrusy.

Dietetyczny przyjaciel błonnik - Na dłużej zapewnia uczucie sytości. Wspomaga pracę układu pokarmowego oraz przyspiesza przemianę materii. Zmniejsza wchłanianie glukozy i tłuszczów. Działa jak szczotka, która wymiata z jelit toksyny i złogi. Najwięcej błonnika mają otręby pszenne, warzywa strączkowe, pełnoziarniste pieczywo i grube kasze. Przy restrykcyjnej diecie, warto zażywać błonnik w postaci gotowych tabletek.

Dowiedz się więcej na temat: lato | diety | cholesterol | owoce | nabiał | warzywa | zdrowie | sylwetka | odchudzanie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje