Diety oczyszczające

Chcesz odzyskać po zimie wspaniałe samopoczucie, promienną cerę, płaski brzuch? Taką moc mają kuracje oczyszczające organizm z toksyn.

Przygotowaliśmy dla ciebie kilka różnych diet. Możesz wybrać zależnie od potrzeb taką, która trwa tylko jeden dzień, weekend lub cały tydzień.

Reklama

Wybierz najlepszą dla siebie i zastosuj ją tej wiosny!

Zrobiło się już ładnie i ciepło, a ty narzekasz na złe samopoczucie. Brakuje ci energii, czujesz się ociężała. Jedną z przyczyn takich objawów jest nadmiar szkodliwych związków, które codziennie przenikają do organizmu. Wiadomo przecież, że to, co jemy to nie tylko węglowodany, białka czy witaminy. Razem z nimi w potrawach, szczególnie tych z mocno przetworzonych produktów, wchłaniamy toksyny. Trudno dzisiaj uniknąć żywności zawierającej substancje konserwujące czy sztuczne barwniki. Obciążeniem są też leki, które przyjmujemy. Toksyny przenikają na wiele różnych sposobów nie tylko przez układ pokarmowy.

Przedostają się do organizmu również przez układ oddechowy. Jeśli mieszkasz w mieście, nie unikniesz np. spalin. Również życie w pośpiechu i stresie sprzyja zatruwaniu organizmu. Na szczęście jeśli sprawnie on funkcjonuje, w sposób naturalny potrafi sam pozbyć się większości toksyn. Gdy prawidłowo pracują jelita, wątroba, nerki i płuca, niebezpieczne związki są systematycznie usuwane. Wydalamy je z moczem, kałem, wydychanym powietrzem. W oczyszczaniu bierze również udział nasza skóra. Razem z potem eliminowane są związki powstające podczas procesów spalania, jak również te, które dostały się z zewnątrz. Ale gdy stężenie toksyn jest zbyt duże, organizm nie nadąża z ich usuwaniem. Wysyła sygnały, że domaga się od nas pomocy. Wtedy właśnie jest ci potrzebna dieta oczyszczająca.

Przygotuj się do detoksu

Zanim przystąpisz do właściwej diety oczyszczającej, przygotuj się do niej dwa dni wcześniej. Jedz wtedy warzywa, najlepiej gotowane, i produkty pełnoziarniste. Zrezygnuj z mięsa i potraw smażonych. Wyklucz całkowicie słodycze, słodkie napoje gazowane, ciasta i produkty z białej mąki. Pij codziennie dwa litry niegazowanej wody. Powstrzymaj się też od napojów wzbogaconych w kofeinę i cukier. Musisz również zrezygnować z palenia papierosów i picia alkoholu. W przeciwnym razie oczyszczanie nie będzie miało żadnego sensu. Także po zakończeniu diety oczyszczającej nie rzucaj się natychmiast na frytki. Stopniowo, przez kolejne dwa dni, powracaj do tradycyjnych posiłków. Najlepiej wprowadzaj produkty w takiej kolejności: warzywa gotowane, surówki, pieczywo, potem nabiał i wędliny, a dopiero na końcu mięso.

Doba to bezpieczny czas przeprowadzenia nawet głodówki, podczas której pijesz tylko wodę. Dwa do trzech dni może trwać oczyszczanie oparte na sokach warzywnych i innych płynach. Dostarczają wprawdzie niewiele kalorii, ale sporo witamin i składników mineralnych. Jeśli chcesz przeprowadzić kurację oczyszczającą lub pełną głodówkę, która trwać będzie kilkanaście dni, powinnaś najpierw skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem.

Bądź ostrożna

Chociaż diety oczyszczające, które publikujemy, nie trwają dłużej niż tydzień, nie wszyscy mogą je stosować. Nie powinny tego robić np. osoby z przewlekłymi schorzeniami takimi jak nadciśnienie tętnicze, cukrzyca typu II, astma, zakrzepica. Nie wolno też w trakcie kuracji odstawiać bez zgody lekarza przyjmowanych leków. Nawet osoby zdrowe powinny zachować ostrożność. Kobiety w ciąży i karmiące piersią mamy muszą zaczekać z oczyszczającą kuracją. Mogą ją przeprowadzić, gdy organizm całkowicie się zregeneruje.

Dowiedz się więcej na temat: soki | pieczywo | podziel | żołądek | samopoczucie | woda | oczyszczanie | warzywa | organizm | dieta | diety | wody

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje