Dobre źródła energii

Odżywią organizm, poprawią samopoczucie, zapewnią witalność. I to nie na chwilę, lecz na dłużej.

Czasem jesteśmy tak zmęczeni, że już samo myślenie o wysiłku męczy... Najchętniej kładziemy się na kanapie, by "odsapnąć". Taki odpoczynek pozwoli odpocząć mięśniom, ale organizm potrzebuje czegoś więcej. Niektórzy sięgają po "dopalacze" - kawę z dużą ilością cukru, colę, napoje energetyzujące, słodycze. To błąd: te środki dodają energii na chwilę, są mało wartościowe, tuczą. Organizm potrzebuje składników pokarmowych, które porządnie go wzmocnią i dodadzą sił na dłużej. Oto one:

Tłuszcze

Reklama

To z nich powinniśmy czerpać ok. 30 proc. energii w ciągu dnia. Tłuszcze zwierzęce sprzyjają chorobom układu sercowo-naczyniowego. Warto zastąpić je tłuszczami roślinnymi. Zawierają one kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, które dbają o odporność i układ krążenia. Takie tłuszcze są w orzechach, oliwie z oliwek, olejach roślinnych, miękkiej margarynie. W orzechach jest także witamina E. Ale uwaga: w 100 g orzechów włoskich jest aż 652 kcal. Dziennie zaleca się spożywać ich ok. 30 g.

Dowiedz się więcej na temat: orzechy | groch | śliwki | makaron | woda | zdrowa żywność

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje