Główne grzechy dietetyczne

Powodują zaburzenia trawienia, złe samopoczucie i często – nadwagę.

  • Większość z nas nawet nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo krzywdzi samych siebie, nie dbając o to, co je. A jemy szybko i byle co, nasza dieta jest ciężkostrawna, monotonna, uboga w nabiał, ryby i warzywa.
  • Często odpuszczamy sobie najważniejszy posiłek dnia, czyli śniadanie, a jeśli już je jemy, to jest to najczęściej kawa i słodka bułka.
  • Źle skomponowana dieta może być przyczyną wielu schorzeń, zaburzeń trawienia i otyłości.
  • Nadmiar soli, tłustych, często smażonych mięs, wędlin i jaj może powodować problemy z nadciśnieniem. Z tego względu należy sól zastąpić ziołami, zamiast margaryny czy smalcu do smażenia używać olejów roślinnych. A najlepiej zrezygnować ze smażenia, piekąc, dusząc lub gotując potrawy na parze.
  • Zajadanie stresu, i to najczęściej słodyczami czy pączkami albo fast foodami, to kolejny grzech, który odbija się niekorzystnie na naszym zdrowiu.
Dlaczego tyjemy?
  • Podjadanie między posiłkami i bardzo często również przed snem - nasz organizm nie jest w stanie zużyć tych kalorii, więc je magazynuje w postaci tłuszczu.
  • Częste próbowanie potraw podczas gotowania powoduje, że pochłaniamy dodatkowe kalorie.
  • Jedzenie w pośpiechu sprawia, że dosłownie napychamy żołądek jedzeniem, bo nie czujemy sytości. Efekt jest taki, że wstajemy od stołu przejedzeni.
Specjalista ds. żywienia Lidia Nowakowska

Dowiedz się więcej na temat: dieta

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje