Jak szybko schudnąć?

Sezon na kostiumy kąpielowe tuż, tuż, a nie da się ukryć, że tegoroczna długa zima sprzyjała nadmiernemu gromadzeniu tłuszczyku. Aby go bezpiecznie i naturalnie zredukować, wypróbujmy siłę tzw. termogeników, czyli pogromców tłuszczu.

Na dzień dobry

Rano zadbaj o to, aby usunąć z organizmu nagromadzone w nocy toksyny oraz pobudzić przemianę materii.

Dwie  łyżeczki octu jabłkowego wymieszaj ze szklanką wody i wypij na czczo. Taki napój m.in. zwiększa wydzielanie soków trawiennych i pobudza pracę jelit.

  • Wypij czarną kawę, oczywiście bez cukru, najlepiej godzinę przed śniadaniem. Kofeina doskonale pobudza trawienie. 
  • Zjedz połówkę grejpfruta przed posiłkiem. Związki zawarte w owocu (m.in. wit. C) wspomagają wątrobę i odtruwanie organizmu.
  •  Zjedz jajko na miękko - w żółtku znajduje się m.in. lecytyna, która ułatwia  rozkładanie tłuszczy.
  • Przygotuj płatki owsiane - w postaci owsianki lub zalane wodą. Są źródłem witamin z grupy B (usprawniają metabolizm) oraz błonnika (najlepszy wymiatacz niestrawionych resztek). Postaw na miętę - picie naparu z liści mięty pieprzowej, najlepiej świeżych, wspomaga wydzielanie soku żołądkowego i żółci. 

Na kolację



• Ryby morskie - najlepiej gotowane na parze lub z grilla. Są źródłem kwasów Omega-3, które wspomagają pracę jelit i zapobiegają odkładaniu się tłuszczu.

Reklama

• Brokuły - jedz lekko zblanszowane, zawierają kwas foliowy, który pobudza wydzielanie soków trawiennych.

• Zielone sałaty możesz jeść w dowolnych ilościach, najlepiej z kroplą oliwy. Dzięki zawartym w nich flawonoidom szybciej spalisz kalorie przyswojone w ciągu dnia.

• Soczewica jest bogata w białko. Do jego strawienia trzeba dużo energii!

• Chudy twaróg zawiera np. wapń przyspieszający rozkład związków tłuszczowych.

Te produkty oszukują głód

• Jabłka - na długo dają uczucie sytości (m.in. dzięki pektynom w skórce).

• Truskawki, świeży ananas - są bardzo pożywne. Poza tym zawierają bromelinę, enzym, który przyspiesza przemianę materii i spalanie tłuszczy.

• Migdały - już 7-8 zaspokoi głód. Mają w sobie białko, wit. E i C ograniczające gromadzenie tkanki tłuszczowej oraz wspomagające budowę mięśni.

• Morele - wystarczą 3-4 świeże lub suszone, aby się nasycić. Poza tym te owoce mają dużo polifenoli, które przyspieszają proces odchudzania.

Pomocne w odchudzaniu

• Produkty pełnoziarniste - pieczywo i makarony zawierają węglowodany złożone. Ich spalenie pochłania dużo energii, którą organizm czerpie z zapasów.

• Kasze - jest w nich mnóstwo błonnika, który utrudnia przyswajanie tłuszczu z innych pokarmów. Regularnie spożywane skutecznie zapobiegają efektowi jo-jo.

• Kapusty - świeża, kiszona, pekińska, brukselka - to bomba witamin i minerałów. Zmuszają one przewód pokarmowy do intensywniejszej pracy i szybszej przemiany materii.

• Jogurt naturalny, kefir i maślanka - te fermentowane napoje mleczne zawierają m.in. kwas linolowy CLA, substancję pobudzającą organizm do uwalniania większej ilości energii. Codziennie najlepiej wypijaj 2 szklanki takich napojów.

• Czerwone wino - jednym ze składników tego trunku jest resweratrol, który aktywizuje do pracy geny odpowiedzialne za procesy spalania tłuszczu.

Zapobiega też powstawaniu nowych komórek tłuszczowych. Dietetycy zalecają mały kieliszek czerwonego wytrawnego trunku zwłaszcza po obfitym posiłku.

• Cykoria zawiera dużo substancji gorzkich, które stymulują spalanie tłuszczy oraz skutecznie ograniczają jego wchłanianie. Jest bardzo sycąca, a przy tym niskokaloryczna.

• Zielona i czerwona herbata polecane są wszystkim dbającym o linię. Zawarte w liściach składniki skutecznie blokują wchłanianie tłuszczu, dlatego taki napój warto wypijać po każdym posiłku. Poza tym te herbaty pomagają usunąć toksyny z organizmu i hamują apetyt.

• Zioła i przyprawy - mniszek lekarski reguluje pracę trzustki, wątroby i pęcherzyka żółciowego, czyli organów odpowiedzialnych za gospodarkę tłuszczową w organizmie;

  • chili zawiera kapsaicynę, która zmniejsza apetyt i pobudza organizm do wydzielania ciepła i zużycia większej porcji energii;
  • pieprz kajeński usprawnia proces utleniania się tłuszczu, dzięki któremu nie odkłada się on w tkankach;
  • cynamon pomaga w spalaniu cukrów, przez co nie są one zamieniane w tkankę tłuszczową;
  • czosnek zawiera związki siarkowe, które wspomagają metabolizm i sprzyjają zachowaniu szczupłej sylwetki;
  • imbir reguluje poziom glukozy we krwi i daje uczucie sytości, pomaga zlikwidować wzdęcia i znacznie ułatwia usuwanie toksyn z organizmu.

Pamiętaj, by wodę, soki itp. pić pół godziny przed lub po posiłkach (a nie w ich trakcie), bo napoje osłabiają działanie kwasów trawiennych.

Tekst pochodzi z magazynu

Tina
Dowiedz się więcej na temat: sezon | produkty | ryby | jogurt | ryby | morele | jogurt | cykoria | omega

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje