Jedz i chudnij

Szukasz sposobu na zrzucenie kilku zbędnych kilogramów. Zapomnij o cudownych dietach! Wybierz taką, która pozwoli ci schudnąć bez szkody dla zdrowia.

Dieta 1500 kalorii dla cierpliwych

Reklama

Pozwala tracić wagę w umiarkowanym tempie, średnio 2 kg miesięcznie. Wymaga systematyczności, jednak jej efekty są trwałe. Jest dobrze zbilansowana i bez uszczerbku dla zdrowia można ją stosować nawet przez kilka miesięcy.

Zalety: dostarcza wszystkich niezbędnych składników odżywczych, pozwala uniknąć efektu jo-jo. Wady: wymaga liczenia kalorii, co na początku może sprawiać pewien kłopot.

Zasady diety: każdego dnia należy zjadać pięć niewielkich posiłków, pilnując, aby przerwy między nimi nie przekraczały 4-5 godzin. Do komponowania dań używa się standardowych tabeli kalorycznych, w których podana jest energetyczna wartość poszczególnych produktów. Dzienna dawka kalorii wynosi 1500.

• Podstawą diety są pełnoziarniste produkty zbożowe oraz oleje roślinne, stanowiące dodatek do większości potraw.

• Ogromną rolę odgrywają świeże i mrożone warzywa oraz owoce. Każdego dnia powinnaś zjeść 500-600 g warzyw oraz 200-300 g owoców.

• Przyrządzając dania mięsne, wybieraj chudy drób i cielęcinę.

• Trzy razy w tygodniu zjadaj porcję ryby, najlepiej morskiej (dorsz, łosoś, morszczuk).

• Pilnuj, aby 2-3 razy w tygodniu w diecie pojawiły się jaja. Są niezwykle odżywcze, zawierają witaminy z grupy B oraz A, D, E, a także żelazo, cynk, potas i wapń.

• Nie zapominaj o codziennej porcji chudego nabiału, który dostarcza organizmowi pełnowartościowego białka oraz wapnia.

• Potrawy staraj się gotować na parze lub dusić bez obsmażania.

Nasza rada: Kontroluj wagę. Jeśli spada za gwałtownie, może to oznaczać, że dieta jest dla ciebie zbyt niskokaloryczna.

Przykładowy jadłospis

• Śniadanie: 2 jaja w koszulkach, kilka liści sałaty z małym pomidorem skropione oliwą, kromka pumpernikla

• Drugie śniadanie: 150 g jogurtu naturalnego 2%, jedno średniej wielkości jabłko

• Obiad: 150 g piersi z kurczaka usmażonej na patelni beztłuszczowej z kilkoma pieczarkami, 350 g duszonego szpinaku, szklanka gotowanej kaszy gryczanej, kilka świeżych winogron

• Podwieczorek: szklanka soku marchewkowego, jeden wafel ryżowy

• Kolacja: kromka żytniego razowego chleba, 150 g serka ziarnistego, jedna średnia czerwona papryka z cebulką lub szczypiorkiem, skropione oliwą

Dieta energetyczna dla zmęczonych i zestresowanych

Jeśli ostatnie miesiące wpłynęły na pogorszenie twojego samopoczucia i wyglądu, zastosuj dietę, która pozwoli ci oczyścić organizm z toksyn. Po tygodniu stracisz ok. 1 kilograma i poczujesz się lepiej.

Zalety: dodaje energii.

Wady: można ją stosować tylko 7 dni.

Zasady diety: podstawą posiłków są owoce i warzywa, świeże oraz mrożone. Możesz jeść wszystkie, z tym, że słodkie, np. banany, tylko raz dziennie. Cytrusy sparzaj przed obraniem, a owoce krajowe po umyciu zjadaj ze skórką.

• Zrezygnuj z napojów zawierających kofeinę (kawa, mocna czarna herbata, drinki energetyczne) oraz z cukru i słodyczy.

• Dzień rozpoczynaj od szklanki przegotowanej wody z łyżeczką miodu i sokiem wyciśniętym z jednej cytryny.

• Wypijaj co najmniej 1,5 litra wody dziennie, najlepiej niegazowanej albo z wysoką zawartością wapnia i magnezu.

• Białe pieczywo zastąp pełnoziarnistym. Jako dodatek do kanapek wybieraj chudy biały ser i wędlinę drobiową.

• Mięso wieprzowe zastąp rybami. Piecz je bez tłuszczu lub gotuj na parze.

• W ciągu dnia przegryzaj orzechy i migdały. Są skarbnicą witaminy E.

Nasza rada: Jeśli poczujesz nieodpartą ochotę na coś słodkiego, zjedz kilka rodzynek lub suszonych owoców.

Przykładowy jadłospis:

• Śniadanie: woda mineralna z łyżeczką miodu i sokiem z cytryny, dwie kromki chleba graham, sałatka z jednego pomidora, jednej papryki i kilku listków bazylii z dodatkiem 50 g odtłuszczonego twarogu, skropiona oliwą z oliwek

• Drugie śniadanie: szklanka świeżego soku pomarańczowego, kilka migdałów

• Obiad: mała porcja (100 g) łososia gotowanego na parze, szklanka gotowanego ryżu, 350 g zielonego groszku

• Podwieczorek: koktajl owocowy: 200 ml maślanki zmiksuj z 100 g mrożonych truskawek i 2-3 suszonymi figami

• Kolacja: kromka pełnoziarnistego chleba żytniego, dwa plastry szynki z indyka, surówka z połówki jabłka i czterech marchewek, skropiona cytryną

Dowiedz się więcej na temat: sałatka | jadłospis | diety | owoce | warzywa | dieta | zdrowie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje