Jedz regularnie: Będziesz szczuplejsza i zdrowsza

Od dawna słyszymy od dietetyków, żywieniowców, lekarzy, że najważniejsza w zdrowym żywieniu jest regularność...

Niekiedy niestety odpuszczamy sobie dbałość o zdrowy jadłospis, gdyż nie jesteśmy w stanie jeść zawsze o tych samych porach. Jak więc zadbać w dzisiejszym świecie o regularność pracując o wiele za długo, posiadając o wiele za dużo obowiązków domowych, mając o wiele za mało czasu?

Reklama

Wskazówki praktyczne do zastosowania od zaraz:

- Nie tak ważne jest, aby posiłki były zawsze o tej samej porze. Przykładowo śniadanie zawsze o godzinie 7, a obiad o 14. Przecież rzadko kto wstanie w weekendowy poranek tylko po to, aby regularnie zjeść śniadanie. Zasada jest prosta: śniadanie jemy około 30 minut po wstaniu, a kolejne posiłki co mniej więcej 3 - 4 godziny. Jeśli dzień mamy dłuższy - jedzmy kolejne posiłku co 4 godziny, jeśli krótszy to co 3 godziny

- Nie jest tak ważne, aby zawsze było 5 posiłków w ciągu dnia. Istotne są przerwy pomiędzy nimi, aby były podobne

- Nie jest aż tak bardzo istotne, aby jeść kolację nie później niż o godzinie 19. Owszem to będzie ważne w przypadku osób, które położą się spać o 21 - 22. Jeśli jednak idziemy spać później to możemy także spożyć kolację w bardziej zaawansowanej godzinie. Pamiętajmy jednak, że kolacja nie może być wielkim i ciężkostrawnym posiłkiem

- Nie jest aż tak ważne, aby w środku dnia pojawił się ciepły obiad. Faktem jest, że jeśli mamy taką możliwość to lepiej ją wykorzystać, ale jeśli jej nie mamy to nic się złego nie dzieje. Obiad jemy po pracy - pod warunkiem, że nie będzie to nasza kolacja. Warto także sprawdzić czy nie dałoby się wstawić do naszego zakładu pracy kuchenki mikrofalowej, abyśmy mieli szanse na ciepły posiłek w godzinach pracy

- Jeśli nie mamy możliwości spożycia ciepłego posiłku bez cały dzień roboczy to zjedzmy ciepłe śniadanie, np. jajecznicę z warzywami czy owsiankę na mleku ze świeżym owocem, a także ciepłą kolację np. zupę krem z warzyw, warzywa na patelnię czy naleśnik ze szpinakiem

Jak to zrobić?

Pamiętajmy jednak o tym, że w ciągu dnia należy spożyć coś na kształt II śniadania (np. kanapka z szynką i warzywami), ziemnego lunchu (np. sałatka z serem feta i oliwą), a także podwieczorku (np. świeże owoce czy koktajl owocowy). Do zimnych posiłków przygotujmy sobie gorącą herbatę z cytryną czy kawę z dużą ilością mleka. Sami widzicie, że można sobie poradzić z regularnością. Jedyne, o co musimy zadbać to to, żeby mieć przygotowane posiłki jeśli nie ma nas w domu. Niezależnie od tego czy jesteśmy w pracy czy na wycieczce. Weźmy ze sobą coś do jedzenia (łatwego do przeniesienia), aby zachować trzygodzinny odstęp od ostatniego posiłku.

Co będzie potrzebne, aby zorganizować swoje regularne odżywianie? Niewiele:

- Kilka pojemników o różnej wielkości na żywność, zamykanych i przystosowanych do podgrzewania w nich dań w kuchence mikrofalowej.
- Duża np. popularna zielona torba z płaskim denkiem do łatwego przenoszenia pojemników

Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | diety | jedzenie | dieta

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje