Kiedy pić wodę - przed, w trakcie czy po posiłku?

Różne są teorie na ten temat tego, kiedy powinno się pić - przed, po czy w trakcie posiłku? "Niewątpliwie w czasie posiłku, gdy pojawia się pragnienie" przekonuje dr Pierre Dukan. Francuski dietetyk tłumaczy, że takie postępowanie również wspomaga odchudzanie.

W codziennej diecie ważne jest przyjmowanie dużej ilości płynów. Różne są teorie na temat tego, kiedy powinno się je przyjmować. Pierre Dukan, francuski lekarz, który specjalizuje się w dietetyce i walce z otyłością jest zdania, że warto jest pić podczas posiłku.

Reklama

"W zbiorowej podświadomości wciąż pokutuje wiele przestarzałych i nieprawdziwych opinii, które każą nam wierzyć, że lepiej jest pić między posiłkami, aby uniknąć zatrzymywania wody przez pokarmy. Tymczasem unikanie picia w czasie posiłku nie ma żadnego fizjologicznego uzasadnienia, co więcej, może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego" - tłumaczy dietetyk.

Zatem kiedy najlepiej jest pić? "Niewątpliwie w czasie posiłku, gdy pojawia się pragnienie - a picie jest wtedy łatwe oraz przyjemne - grozi stłumieniem pragnienia i zapomnieniem o piciu w ciągu dnia, kiedy pochłonie nas całkowicie praca oraz codzienne czynności" - twierdzi dr Dukan.

Mimo że radzi się wypijanie dużej ilości płynów dziennie, to nie każdemu udaje się stosować do tych zaleceń. "Kubek herbaty na śniadanie, szklanka wody do południa, dwie następne do drugiego śniadania czy lunchu, po posiłku kawa, szklanka po południu, dwie szklanki do kolacji, i tak oto bez problemu wypijamy dwa litry wody. Wiele pacjentek mówiło mi, że aby dużo pić mimo braku pragnienia, przyjęły mało elegancki, ale według nich skuteczny zwyczaj picia bezpośrednio z butelki" - wyjaśnia dietetyk.

Ponadto, jak przekonuje dietetyk, woda jest najlepszym naturalnym środkiem sycącym. "W języku potocznym często utożsamia się uczucie ssania w żołądku z uczuciem głodu, co nie jest całkiem błędne. Wypita w czasie posiłku i zmieszana z pokarmami woda powoduje rozciągnięcie żołądka i wrażenie zaspokojenia głodu, co jest pierwszą oznaką sytości lub przejedzenia. To kolejny argument za tym, aby pić przy stole. Doświadczenie dowodzi też, że efekt gestu picia i wypełnienia jamy ustnej działa również poza posiłkami, na przykład w najbardziej niebezpiecznym w ciągu dnia czasie, między godzinami 17. a 20. Duża szklanka dowolnego napoju często wystarczy, aby zmniejszyć ochotę na jedzenie" - sądzi dr Dukan.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje