Klucz do smukłej sylwetki - 6 posiłków dziennie

Najlepszym sposobem na osiągnięcie smukłej sylwetki jest spożywanie sześciu niewielkich posiłków dziennie. - Zwiększenie częstotliwości posiłków, pozwala nie tylko na skuteczną i zdrową redukcję wagi, ale sprzyja też zachowaniu prawidłowego składu ciała - tłumaczą specjaliści.

Naukowcy z uniwersytetów w Kalifornii i Nowym Meksyku udowodnili, że nie trzy duże posiłki, ani pięć mniejszych stanowi o powodzeniu w odchudzaniu. Badacze przekonują, że aby osiągnąć wymarzoną sylwetkę najlepiej spożywać jednak sześć niewielkich porcji jedzenia. Specjaliści przekonują, że w trakcie odchudzania najlepiej zmniejszyć porcje dań, za to zwiększyć częstotliwość ich spożywania.

Reklama

Hipotezy naukowców potwierdziły badania. W jednym z eksperymentów naukowcy badali wpływ diety opierającej się zaledwie na dwóch posiłkach dziennie. W drugim eksperymencie badani zostali poproszeni o spożywanie sześciu posiłków dziennie. Równocześnie, w obu badaniach ochotnicy spożywali taką samą liczbę kalorii.

Oczywiście w obu przypadkach badani stracili na wadze, jednak w przypadku osób spożywających sześć posiłków dziennie, traciły one mniej masy beztłuszczowej (FFMI, która określa całkowitą wagę ciała po odjęciu masy tłuszczowej). Jak przekonują badacze takie odżywianie się pozwala na zachowanie zdrowego składu ciała.


Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje