Reklama

Lepsze wyniki w nauce

Sprawne fizycznie dzieci mają więcej komórek nerwowych w rejonach mózgu odpowiedzialnych za procesy związane z przetwarzaniem i przyswajaniem informacji, dlatego mogą osiągać lepsze wyniki w nauce – zawiadamia czasopismo „Neuroimage”.

Naukowcy z Uniwersytetu w Granadzie (Hiszpania) wykazali, że sprawność fizyczna, a zwłaszcza wydolność tlenowa i zdolności motoryczne, korelują u dzieci w wieku szkolnym z większą objętością istoty szarej (skupiska ciał komórek nerwowych) w okolicach mózgu regulujących funkcje wykonawcze (złożone mechanizmy obejmujące planowanie i organizowanie działań) oraz procesy związane z uczeniem się, kontrolą ruchu, przetwarzaniem informacji wzrokowych, językowych i umiejętnością czytania.

Zdaniem badaczy, którzy testowali uczniów z nadwagą lub otyłością, sprawne fizycznie dzieci, czyli te odznaczające się większą zręcznością i wydolnością oddechową (ale niekoniecznie większą masą mięśniową), dzięki rozbudowanej strukturze niektórych rejonów mózgu, osiągają lepsze wyniki w nauce, niż ich mniej wysportowani rówieśnicy.

Reklama

Ze względu na to, że sprawność fizyczna jest czynnikiem, który można regulować poprzez aktywność ruchową, specjaliści uważają, iż zachęcanie dzieci do ćwiczeń poprawiających wydolność tlenową i zdolności motoryczne, może skutkować poprawą ich funkcjonowania w szkole.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL