Niechciana pamiątka po odchudzaniu...

Latem każdy chce schudnąć. Wiele z nas stosuje więc drakońskie diety. Efekt? Spalony tłuszcz i... obwisła skóra. Jak sprawić by znów wyglądała jędrnie i zdrowo?

Krótka spódniczka, bikini, obcisła bluzeczka - latem każda z nas ma ochotę założyć strój, który podkreśli naszą kobiecość. Jednak fałdki na brzuchu nie wyglądają sexy, dlatego staramy się w jak najszybszym czasie zgubić zgromadzony tłuszczyk. Stosujemy diety typu ,"tysiąc kalorii", pijemy dużo wody i... rzeczywiście chudniemy! Problem jednak polega na tym, że po odchudzaniu zostaje nam mało estetyczna pamiątka w postaci obwisłej skóry na brzuchu czy biodrach. Dlaczego?

Reklama

Dobra dieta przepisem na zdrową skórę

Kiedy chcemy zgubić zbędne kilogramy za pomocą diety, bez połączenia jej z ćwiczeniami fizycznymi, zmniejsza nam się ilość tkanki tłuszczowej, ale i mięśniowej. Ciało staje się wiotkie, a skóra pozbawiona jest napięcia. Podstawowym powodem utraty elastyczności skóry jest więc źle dobrana, dostarczająca za mało składników odżywczych dieta. W stanie głodu, w procesie zdobywania energii organizm zaczyna korzystać z białek; przestawia się z metabolizmu na katabolizm, niszcząc ważne białka wchodzące w skład skóry. W konsekwencji może dojść do utraty jędrności i gęstości skóry. Poza tym, możemy nabawić się przedwczesnych zmarszczek.

Dlatego tak ważne jest dostarczanie organizmowi ok. 50 różnych składników odżywczych: witamin, aminokwasów, mikroelementów i innych. Wpływ na wygląd naszej skóry mogą mieć również braki żelaza, cynku, miedzi, selenu i magnezu. Podczas diety powinniśmy dostarczać naszemu organizmowi również niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, bez których nasze ciało nie może normalnie funkcjonować.

Marsz po jędrną skórę!

Ale dieta to nie wszystko. Jeśli chcesz stracić zbędne kilogramy i potem cieszyć się ładną sylwetką powinnaś też dużo się ruszać! Najlepsze są ćwiczenia aerobowe spalające tkankę tłuszczową oraz ćwiczenia wzmacniające, ładnie kształtujące nasze mięśnie. Ćwiczenia aerobowe w postaci treningu na rowerze, orbitreku, a także intensywny marsz, jazda na rolkach, lub pływanie regulują przemianę materii w organizmie i spalają nadmiar tkanki tłuszczowej. Ruch uchroni cię także przed efektem ,"jo-jo", który jest przecież zmorą każdego, kto stosuje diety. Niekoniecznie musisz katować się na siłowni albo na zajęciach fitness, takich jak tbc czy body pump. Oczywiście, najlepiej jest chudnąć pod okiem instruktora, ale także ty, wspólnie z koleżanką, możesz poprawić wygląd i napięcie mięśni i skóry. W jaki sposób? Wybierając się na wycieczkę rowerową za miasto, spacerując po plaży w wodzie sięgającej po łydki, czy ćwicząc w ogrodzie. Wspólne odchudzanie na świeżym powietrzu daje naprawdę znakomite efekty.

Dowiedz się więcej na temat: dieta | ćwiczenia | skóra | diety | pamiątka

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje