Organiczna żywność: Siła sugestii

​Produkty organiczne to doskonały wabik na konsumentów. Jednak najnowsze badania wskazują , że hasło "organiczna żywność" umieszczone na produktach, które nie są organiczne, budzi w nas przekonanie, że są one zdrowsze.

Naukowcy z nowojorskiego uniwersytetu Cornell zdecydowali się zbadać, jaki wpływ na percepcję konsumentów i decyzje podczas zakupów mają produkty z "metką" organiczne.

Różnicy brak

Reklama

Badacze zaprosili do eksperymentu 115 ochotników, których wysłali na zakupy. Poprosili o wybranie po jednym produkcie z trzech grup. Ochotnicy mieli do wyboru dwa jogurty- jeden organiczny, drugi zwykły, a także ciastka i chipsy, które były podobnie oznaczone jak jogurty. Mimo oznaczenia produkty między sobą niewiele się różniły.

Organiczny nie znaczy zdrowy

Tym samym naukowcy chcieli zobaczyć, czy hasło "żywność organiczna" umieszczone na opakowaniu powoduje, że produkty te postrzegamy, jako zdrowsze, mniej kaloryczne. Ciasteczka i jogurty oznaczone, jako produkty organiczne postrzegane były przez konsumentów, jako mniej kaloryczne, jednocześnie badani byli skłonni zapłacić za nie o 23 proc. więcej niż za zwykłe produkty z tej samej kategorii.

Równocześnie, oznaczenie wpływało na to, jak badani oceniali wartości odżywcze produktów. Naturalnie te organiczne postrzegane były, jako zdrowsze, posiadające więcej składników odżywczych.

Dowiedz się więcej na temat: jedzenie | zdrowie | żywność

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje