Płaski brzuszek od dziś!

Jak skutecznie i zdrowo zrzucić zbędne kilogramy po zimie?

Nadchodzi wiosna, a wraz z nią chęć zrzucenia grubych swetrów i kożuchów oraz pokazania się w nowych, zwiewnych sukienkach. Jednak po zimie większość kobiet nie czuje się zbyt dobrze w wydekoltowanych bluzkach i kusych spódniczkach. Chcemy czuć się lekkie, piękne i szczupłe, więc najwyższy czas wyrwać się ze snu zimowego i przejść na dietę. Mamy dla ciebie dobrą wiadomość, to wcale nie musi być droga przez mękę! Jednak, aby zdrowo schudnąć należy mądrze zaplanować swój jadłospis i wykazać się cierpliwością. Poniżej przedstawiamy kilka rad jak skomponować dietę o obniżonej kaloryczności, jednocześnie zaspokajającą potrzeby organizmu na wszystkie składniki odżywcze.

Reklama

Przede wszystkim nie musisz ograniczać się do jednej grupy produktów i jeść jedynie samych warzyw i owoców, choć oczywiście nie można o nich zapomnieć! Pamiętaj, że twój organizm potrzebuje różnorodnej diety, jednak musisz wprowadzić pewne modyfikacje i zrezygnować z niektórych starych przyzwyczajeń. Codziennie spożywaj chude mięso - najlepiej drób, chude ryby lub chudą wołowinę i cielęcinę. Nie zapominaj o produktach mlecznych, tu najbardziej wskazane są chudy twaróg, jogurt 0proc. lub inne mleczne napoje fermentowane. Jeśli chcesz pić mleko to tylko 0, 5proc. tłuszczu. Z produktów zbożowych zalecane są min. ciemne pieczywo i brązowy ryż. Dopuszczalne jest jedzenie ok. 3 jaj na tydzień.

Pamiętaj o błonniku!

Jest on węglowodanem, który nie jest trawiony przez enzymy układu pokarmowego, w związku, z czym, nie dostarcza kalorii. Wypełnia on żołądek i jelita, dając nam uczucie sytości, jednocześnie ograniczając wchłanianie między innymi tłuszczów i węglowodanów a to z kolei prowadzi do zmniejszenia stężenia cholesterolu i cukru we krwi. Warto więc spożywać jak najwięcej produktów bogatych w ten składnik. Są to przede wszystkim warzywa, owoce i produkty zbożowe. Warzywa (oprócz ziemniaków, zielonego groszku, bobu i buraków) można spożywać w zasadzie w dowolnej ilości. Najlepiej, aby ich porcja wynosiła ok. 500g dziennie.

Niektóre warzywa mają "ujemną kaloryczność", czyli strawienie ich pochłania więcej energii niż mogą one dostarczyć organizmowi. Są to np. rzodkiewki i zielone ogórki. Owoce, mimo że są bardzo zdrowe, nie mogą być spożywane bez ograniczeń podczas odchudzania, ze względu na to, że zawierają zbyt dużo cukrów prostych. Powinnyśmy całkowicie wykluczyć niektóre z nich, czyli: banany, czereśnie, winogrona, morele czy figi.

Dowiedz się więcej na temat: uczucie | pieczywo | owoce | warzywa | odchudzanie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje