Po trzydziestce zadbaj o kondycję i schudnij

W tym roku zdmuchnęłaś trzydzieści świeczek na torcie? Zatem pora wziąć się za siebie, by za parę lat nie pożałować.

Niedawno przekroczyłaś trzydziestkę i ze zdziwieniem stwierdziłaś, że chociaż przez całe życie miałaś świetną figurę, nagle tu i ówdzie zaczęło ci przybywać ciała. To normalne! Z biegiem lat coraz łatwiej przybieramy na wadze i, niestety, coraz trudniej jest nam zrzucić nadmiar kilogramów. Tymczasem nadwaga, siedzący tryb życia i złe nawyki żywieniowe prowadzą do rozwoju cukrzycy, chorób serca i układu krążenia. Mogą też pojawić się problemy z kręgosłupem i stawami. Dlatego już teraz pomyśl o swojej przyszłości i zadbaj o zdrowie.

Reklama

Zacznij od tego, żeby przyspieszyć spalanie kalorii i codziennie jak najwięcej się ruszać. Nie masz czasu na siłownię, basen ani fitness? Zatem dużo spaceruj! Regularna dawka ruchu poprawia metabolizm i zwiększa masę mięśniową. Kolejną ważną kwestią jest to, by nie katować się głodówkami, lecz mądrze układać menu. Dlatego staraj się jeść regularnie pięć małych posiłków dziennie, ale takich, które dostarczą ci powyżej 1800 kalorii.

Bardziej rygorystyczne menu spowoduje, że ciało zamiast spalać tkankę tłuszczową, zacznie zmniejszać masę mięśniową, która odpowiada za szybkie spalanie kalorii. Właśnie dlatego za każdym razem, gdy zaczynasz katować się rygorystyczną dietą, efekt jest odwrotny od oczekiwanego i tylko trudniej będzie ci schudnąć.

Zaplanuj menu, jedz regularnie!

Myślisz, że wiecznie nie masz czasu, by zaplanować zdrowe menu? Kluczem do sukcesu jest odpowiednia organizacja. Np. wszystkie posiłki możesz przygotować poprzedniego dnia wieczorem, podzielić je na porcje i zapakować w pojemniki. W ten sposób skompletujesz menu dokładnie przemyślane, ponadto nie będzie cię kusiło, aby sięgać po niezdrowe i nie służące chudnięciu przekąski. Pamiętaj, że regularne dostarczanie kalorii powoduje, że twój organizm będzie spalał ich więcej

nie tylko w ciągu dnia, ale także i podczas snu. Dla osiągnięcia efektu konieczna jest też konsekwencja. Nie obiecuj sobie, że od jutra będziesz żyć zdrowo. Zamiast ogólników wyznacz sobie konkretne cele. Takie jak ten, by jeść warzywa i owoce pięć razy dziennie oraz by trzymać się z dala od fast foodów i napojów gazowanych.

Agnieszka Pacuła

Dowiedz się więcej na temat: diety | odchudzanie | kondycja

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje