Potrzebujemy więcej błonnika w diecie

"Potrzebujemy więcej błonnika w naszej diecie pochodzącego z wielu różnych źródeł" - powiedziała Hannah Holscher z University of Illinois w USA. Specjalistka wskazuje, że błonnik jest ważnym elementem przy zachowaniu smukłej sylwetki.

Poprzednie badania wykazały, że błonnik pokarmowy może zmniejszyć ryzyko raka okrężnicy, cukrzycy typu 2. Najnowsze badania wskazały dodatkowo, że błonnik pomaga walczyć z nadwagą i otyłością, poprzez pływ na zmianę populacji bakterii w jelitach.

Reklama

Na początku błonnik był traktowany jako substancja balastowa, ze względu na małe wykorzystanie przez organizm. Później odkryto w nim nowe właściwości mające korzystny wpływ na organizm, przyczyniające się m.in. do: mniejszego wchłaniania cholesterolu i trójglicerydów; obniżenia ciśnienia tętniczego krwi; spowolnienia rozkładu węglowodanów, obniżenia stężenia glukozy we krwi i obniżenia zapotrzebowania na insulinę; rozwoju korzystnych bakterii jelitowych - rola prebiotyczna.

Błonnik nie podwyższa wartości energetycznej posiłku. Źródłem błonnika pokarmowego są m.in. warzywa, owoce, produkty zbożowe (otręby zbożowe, kasze, naturalne płatki zbożowe, musli, niełuskany ryż, pieczywo razowe i żytnie) i nasiona roślin strączkowych.  Nie zawierają go m.in. mięso, ryby, mleko, jaja, alkohole, masło, oleje i inne produkty tłuszczowe.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje