Sery najzdrowiej łączyć z warzywami

Sery są jednym z tych produktów, który przyczynia się do zakwaszania organizmu. Aby zachować w organizmie równowagę kwasowo-zasadową, warto je łączyć z warzywami lub owocami - sugeruje Karolina Białek, czyli Dietetyczna Pani Domu.

- Jeżeli włączamy sery do diety, zawsze komponujmy je z warzywami. Niestety wszystkie produkty serowe zakwaszają nasz organizm. Żeby równowaga kwasowo-zasadowa została zachowana, żeby wapń był lepiej przyswajany, powinniśmy je zestawić z czymś, co działa zasadotwórczo. A takim właśnie produktem spożywczym są różnego rodzaju warzywa. Błędem jest łączenie serów z dużą ilością tłuszczu bądź z mięsem - stwierdziła dietetyczka Karolina Białek podczas konferencji zorganizowanej przez producenta serów pleśniowych Lazur.

Reklama

Równowaga kwasowo-zasadowa jest niezbędnym warunkiem do zachowania zdrowia. Większość z nas zmaga się z nadmierną kwasowością. Zakwaszenie organizmu stoi za większością chorób cywilizacyjnych, jak np. cukrzyca czy nowotwory. Głównymi "zakwaszaczami" organizmu są produkty z zawartością białej mąki pszennej oraz cukier. Co ciekawe zasadotwórczo działa m.in. cytryna, choć jest kwaśna w smaku. (PAP Life)

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje